English

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان خبرداد؛

مراجعه روزانه حدود ۱۰۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: روزانه حدود ۵۰۰ تا یک هزار نفر به داروخانه این جمعیت مراجعه می‌کنند.

مراجعه روزانه حدود ۱۰۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد نوید متقی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مراجعه روزانه حدود ۱۰۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان بیان کرد: اکثر مراجعه کنندگان به این داروخانه افراد درگیر با بیماری‌های صعب العلاج چون سرطان، ام اس هستند و اغلب برای تأمین مالی دارو دچار مشکل هستند.

وی اضافه کرد: افراد از دور افتاده‌ترین روستاهای استان برای خرید یک قلم دارو به داروخانه هلال احمر شهر اصفهان مراجعه می‌کنند درحالی که ممکن است حتی داروی مورد نیاز او در داروخانه موجود نباشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه راه‌اندازی داروخانه‌های هلال احمر حداقل در چهار شهرستان استان امری ضروری است، افزود: صدور مجوز تاسیس داروخانه، سهمیه داروها و قیمت، صادر نشده و  برغم اینکه بارها در این خصوص مراجعه شده است اما تا کنون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مجوزی برای تأسیس داروخانه نداده است.

متقی با اشاره باینکه قوی‌ترین مرکز توانبخشی جنوب کشور، مرکز توانبخشی هلال‌احمر اصفهان است، بیان داشت:جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان دارای دو پایگاه کوهستانی در پادنای سمیرم و نطنز می باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان  در ارتباط با داوطلبان جمعیت هلال استان گفت: در زمان همه‌گیری کرونا که خانواده‌ها و سایر افراد ترس از حضور در بیمارستان ها برای نزدیکان خود داشتند، داوطلبان هلال‌احمر در بیمارستان ها حضور داشته و از بیماران پرستاری می‌کردند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان معین تهران است، افزود: جمعیت هلال‌احمر استان در صورت رخداد حادثه، باید به کمک تهران برود  که در این راستا با کسری چند صد دستگاه آمبولانس و نیروی انسانی مواجه هستیم.

این مقام مسئول در خصوص اقدامات هلال احمر در ایام نوروز بیان کرد: سه محور عملیاتی دراین ایام خواهیم داشت که شامل فعالیت‌های نوروزی، فعالیت‌های بشر دوستانه و هلال رحمت است که بدلیل مصادف شدن ماه رمضان ایام نوروز امسال انجام می‌شود.‌

متقی با بیان اینکه در ایام نوروز یک هزار و ۶۴۰ نفر نجات‌گر به صورت داوطلبانه مشغول خدمت هستند، ادامه داد: در استان ۴۵ پایگاه امداد و نجات فعال است که ۳۸ پایگاه جاده‌ای و ۲ پایگاه کوهستانی و یک پایگاه ساحلی و چهار پایگاه سیار در نقاط حادثه خیز فعال هستند .

وی با اشاره باینکه تعدادی پایگاه هلال‌احمر در سراسر استان به صورت نیمه‌کاره هستند و به زودی به اتمام خواهند رسید، گفت: طبق پیگیری‌های انجام شده، ۹۰۰ دستگاه آمبولانس برای کشور خریداری شده و به طور قطع استان اصفهان نیز دارای سهمی از آنها خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در پایان بیان داشت:در زلزله خوی هشت خودروی امدادی، ۳۸ نیروی امدادی، سگ‌های آنست و حدود ۱۳۵۰ تخته پتو و چادر از طرف جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان به این مناطق و همچنین هشت نیروی امدادی به مناطق زلزله‌زده ترکیه اعزام شدند.

هلال احمر اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه