English

برای اولین بار اَبَر بازی ها مهمان نوروز ۱۴۰۲ در یزد

معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد،یکی از مهمترین برنامه های ورزشی ایام نوروز ۱۴۰۲ را اَبَربازی ها و بازی های رومیزی دانست.

برای اولین بار اَبَر بازی ها مهمان نوروز ۱۴۰۲ در یزد

محمدرضا ربانی معاون ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در پی خبر رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد مبنی بر اجرای ابر بازی ها در نوروز ۱۴۰۲ در گفت و گو با خبرگزاری موج یزد ضمن تشریح برنامه های ورزشی این سازمان در ایام نوروز ۱۴۰۲ ، به اَبَربازی ها و بازی های رومیزی اشاره کرد و گفت: این بازی ها باهدف ایجاد فضایی شاد و متفاوت برای شهروندان و مسافران در ۲ پارک سطح شهر برگزار می گردد.

ابر بازی

ربانی اظهار کرد، اَبَربازی‌ها در قالب 18 نوع بازی روی میزی 90 در 90 سانتی‌متری در دو پارک غدیر و آزادگان برگزار خواهد شد،از جمله این بازی‌ها که برخی نوستالژیک و برخی فکری و گروهی هستند می توان به شطرنج، مارو پله، دالون،‌ پنتاگو و دیگر بازیهای فکری اشاره کرد.

این مسئول همچنین از تدارک برگزاری بازی‎های رومیزی در این پارک ها نیز خبر داد و تصریح کرد: این بازی‌ها نیز در قالب 6 نوع بازی از 27 اسفند ماه لغایت پنجم فروردین ماه در پارک آزادگان و از ششم تا دوازدهم فروردین ماه در پارک غدیر برگزار خواهد شد تا از این طریق بتوانیم مناطق مختلف را پوشش دهیم.

وی در ادامه گفت: به منظور آموزش رایگان این بازی‌ها نیز برخی از مربیان در این پارک ها حضور خواهند داشت تا به شهروندان و مسافران نوروزی نحوه انجام این بازی ها را آموزش دهند.

ابر بازی

ربانی خاطر نشان کرد: علاوه بر این برگزاری بازی های هیجانی و خانوادگی در نوروزگاه‌ ها و پارک های سطح شهر نیز پیش بینی شده تا بتوان ساعاتی خوش و بانشاط را برای خانواده‌ ها و میهمانان نوروزی یزد فراهم آورد.

پرتاب توپ، هفت سنگ،‌ حمل بادکنک پر از آب،دارت،‌ تنیس روی میز، فوتبال دستی و همچنین مسابقات ورزشی که عمدتاً برای کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده است و دیگر موارد مشابه نام برد.

شایان به ذکر است؛‌ سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای ایام نوروز 1402 تعداد 40 ویژه‌برنامه‌‌ی شاد و متنوع را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری، آموزش شهروندی و تبلیغات شهری تدارک دیده است.

پیش از این حجت الاسلام صداقت رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از اجرای ابر بازی ها و بازی های رو میزی در راستای برنامه های نشاط آور و ورزشی در ۲ پارک غدیر در شمال شهر به مدت ۶ روز و پارک آزادگان در جنوب شهر یزد به مدت ۶ روز خبر داده بود.

وی اعلام کرد: ابر بازی ها برای اولین بار در یزد به عنوان یکی از کارهای شاخص نوروز ۱۴۰۲اجرا می شود.

حجت الاسلام صداقت به بازیهای هیجانی و خانوادگی در نوروزگاه های مختلف اشاره و تصریح کرد: عینک هوشمند مجازی اجرای تور مجازی در مجموعه امیر چقماق، مسجد جامع کبیر یزد، زندان اسکندر، امام زاده جعفر (ع)، مسجد ملا اسماعیل، آسیاب وزیر و باغ دولت آباد و اجرای ویدئو مپینگ در بقعه دوازده امام اجرایی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه