English

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان :

برخی قوانین و دستورات در جهت کاهش اختیارات شوراها است

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروزه نه تنها موضوع مدیریت یکپارچه شهری در بین دولتمردان مطرح نیست، بلکه با برخی از قوانین و اصرار ورزی ها در جهت کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهرها گام برداشته می‌شود.

برخی قوانین و دستورات در جهت کاهش اختیارات شوراها است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رسول میرباقری در دیدار با برخی از اعضای شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: امروز در بسیاری از مسائل شهری، انگشت اشاره‌ها و سوالات به سمت و سوی شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه در هر مسئله و آسیب فرهنگی و اجتماعی نخستین اشاره مسئولان یا شهروندان به سمت شهرداری‌ها است، افزود: این در حالی است که این موارد جز وظایف و اختیارات مدیریت شهری نیست، از سوی دیگر شاهد آن هستیم که شورای اسلامی شهر در حقیقت شورای شهر نیست بلکه در نهایت کار، شورای اسلامی شهرداری است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرها امروز به سختی در این عرصه فعالیت می‌کنند و حتی در مسیر تحقق اهداف و مطالبات به حق شهروندان خود با انبوهی از مشکلات و چالش‌ها روبه‌رو هستند.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که از سوی حاکمیت‌ها اختیارات و وظایف شوراهای اسلامی شهرها تضعیف شده و همواره بر کاهش آنها اصرار می‌ورزند، امروزه نه تنها موضوع مدیریت یکپارچه شهری در بین دولتمردان مطرح نبوده، بلکه با برخی از قوانین و دستورات در جهت کاهش اختیارات شوراهای اسلامی شهرها گام برداشته می‌شود.

میرباقری خاطرنشان کرد: برگزاری منظم نشست‌هایی مانند اجلاسیه‌های فصلی کمیسیون‌های شهرسازی و حمل‌ونقل شوراهای اسلامی شهرها، فرصتی مناسب برای همت بیشتر به منظور رفع چالش‌های پیش روی شهرهای کشور است.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالبات مردمی و چالش‌های پیش بینی شده پیش‌روی کلانشهر اصفهان برای سال آینده بیش از نصف بودجه شهر به حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص یافته است، گفت: بر اساس یک نگاه اجمالی به شهرهای پیشرفته جهان در می‌یابیم که مهمترین شاخصه این شهرها استقرار پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروزه به عنوان مثال در شهر مسکو بیش از ۳۰ خط مترو فعال است، بنابراین فعالیت روز افزون شوراهای شهر و مدیریت شهرها در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر شایسته و بایسته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه