English

احمد صادقی:

تشکیل ۵۲۸ پرونده برای واحدهای صنفی متخلف در میناب

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میناب گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شش هزار و ۸۰۰ بازرسی از واحد های صنفی در شهرستان صورت گرفته است که منجرب به تشکیل ۵۲۸ پرونده شده است.

تشکیل ۵۲۸ پرونده برای واحدهای صنفی متخلف در میناب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمد صادقی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میناب از آغاز طرح های نظارتی خبرداد و عنوان کرد: هرساله به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان، طرح های بازرسی و نظارت از واحد های صنفی اجرا خواهد شد. 

به گفته وی، این طرح نظارتی از ۱۵ اسفند آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و تیم های نظارتی به صورت دو شیفت فعالیت خواهند داشت. 

صادقی اظهارداشت: علاوه بر اداره صمت دستگاه های مختلف به همراه تیم های نظارتی بر بازار نظارت خواهند داشت، از ابتدای سال جاری تاکنون شش هزار و ۸۰۰ بازرسی از واحد های صنفی در شهرستان صورت گرفته است که منجرب به تشکیل ۵۲۸ پرونده شده است. 

وی تصریح کرد: عمده تخلفات این واحد های صنفی گران‌فروشی‌، کم فروشی، عدم درج قیمت، تقلب و عدم ارائه فاکتور خرید بوده است. 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میناب از ابتدای سال تاکنون ۲۳۰ گشت مشترک با دیگر دستگاه ها برای نظارت بر واحدی های صنفی انجام شده است، گفت: بخشی از پرونده های تشکیل شده از طریق تماس های مردمی با سامانه ۱۲۴ اعلام شده است. 

وی افزود: از ابتدای سال ۷۷۷ گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ و به صورت حضوری دریافت شده است.

صادقی با تاکید بر فعالیت واحد های صنفی در سامانه جامع تجارت عنوان کرد: واحد های صنفی که در بستر سامانه جامع تجارت فعالیت نداشته باشند تخلف محسوب میشود و درحال حاضر دو هزار و۶۰۰ واحد صنفی مشمول درحال فعالیت در بستر سامانه جامع تجارت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه هفت هزار واحد صنفی در سطح شهرستان فعالیت دارند گفت: بخشی از نظارت بر واحد های صنفی از طریق سامانه جامع تجارت درحال انجام است. 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میناب، افزود: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۷۴۰پروانه کسب جدید برای واحد های صنفی در میناب صادر شده است و میزان اشتغال واحد های صنفی بر اساس سامانه رصد اداره کار هزار و ۱۲۶نفر بوده است. 

وی در ادامه عنوان کرد: ۲۲واحد تولیدی در شهرک صنعتی تیرور مجوز دریافت کردند و درحال حاضر هفت طرح درحال فعالیت است. 

صادقی با اشاره به به اجرای قانون انتزاع واگذاری بازرسی و نظارت از کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی گفت: علاوه بر جهاد کشاورزی، گشت های نظارتی اداره صمت نیز بر کالاهای اساسی نظارت خواهند داشت. 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میناب افزود: درحال حاضر ۳۳ واحد صنعتی در میناب درحال فعالیت هستند که برای ۴۵۲ نفر اشتغال ایجاد شده است. 

وی عنوان کرد: ۲۱واحدمعدنی در سطح شهرستان درحال فعالیت هستندو برای ۲۴۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه