English

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم:

آسیب به ماشین‌آلات و آتش‌نشانان در چهارشنبه‌سوری، منجر به قطع خدمت‌رسانی در قسمتی از شهر می‌شود

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از آسیب‌های وارده به خودروهای آتش‌نشانی در چهارشنبه‌سوری گلایه شدید کرد و گفت: تخریب ماشین‌آلات و مصدومیت آتش‌نشانان منجر به عدم خدمت‌رسانی به‌موقع در جای دیگری از شهر می‌شود.

آسیب به ماشین‌آلات و آتش‌نشانان در چهارشنبه‌سوری، منجر به قطع خدمت‌رسانی در قسمتی از شهر می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، حمید کریمی با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال و نگرانی‌ها از اقدامات هیجانی در چهارشنبه‌سوری اظهار داشت: آمار قم در یک دهه در ایام چهارشنبه‌سوری صفر بود ولی متأسفانه در حوادث چهارشنبه‌سوری سال گذشته، ۴ نفر از شهروندان قمی فوت کردند.

وی با بیان اینکه دو جوان 19 و 20 ساله به همراه یک نوجوان ۱۳ ساله و یک خانم ۱۹ ساله، سال گذشته در این حوادث کشته شدند ابراز کرد: همچنین ۴۰ مصدوم در عملیات‌های اعزامی نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: قم رتبه دوم آمار فوتی‌های چهارشنبه‌سوری سال گذشته را داشته که جای نگرانی دارد.

وی با تأکید بر اینکه از شهروندان و والدین تقاضا می‌کنیم در روزهای منتهی به چهارشنبه آخر سال نظارت کامل نسبت به رفت‌وآمد فرزندان خود داشته باشند، اذعان کرد: حتی‌المقدور خودشان فرزندان دانش‌آموز را تا مدرسه مشایعت کنند، زیرا ممکن است افراد سودجو در مسیرهای منتهی به مدارس حضورداشته باشند و مواد محترقه دست‌ساز و صنعتی را به فروش برسانند که باعث به خطر افتادن جان آن‌ها می‌شود.

کریمی تصریح کرد: مواد محترقه دست‌ساز هر لحظه امکان انفجار در حین ساخت و حمل  به علت گرمای بدن انسان در جیب، کیف و در دست را دارد که جوانان از این مسئله ناآگاه بوده و تصور می‌کنند فقط با پرتاب این مواد منفجر می‌شوند.

به گفته وی، سال گذشته در یکی از حوادث در حین ساخت این مواد محترقه، یک منزل مسکونی منفجر شد و دوطبقه ساختمان و ساختمان‌های مجاور به طور کامل تخریب شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: یک خانم باردار در یکی از طبقات این منزل سکونت داشت و اطلاعی از کار همسایه نداشت که به‌شدت آسیب دید و همکاران به‌سختی توانستند این خانم باردار را از زیر آوار خارج کنند.

وی با اشاره به اینکه یک خانم ۱۹ ساله در جیب مانتوی خود این مواد محترقه را حمل می‌کرد که بر اثر افتادن مواد داخل ماشین انفجار صورت گرفت و این خانم فوت کرد، گفت: مجدداً از والدین درخواست می‌کنم ترددهای درون‌شهری را کاهش دهند و اگر کار ضروری ندارند داخل منزل بمانند و اگر بنا بر ضرورت نیاز به تردد داخل شهر داشتند، حتماً شیشه‌های خودرو را بالا نگه‌داشته و‌ هنگام توقف، خودروها را داخل پارکینگ پارک کنند.

کریمی یادآور شد: منازلی که پنجره‌های رو به بیرون داشته حتماً پنجره‌ها را بسته نگه دارند؛ از دپوی لوازم مستعمل از قبیل مبل، کمد، میز و صندلی که در پایان سال بیرون از گذاشته می‌شود خودداری شود زیرا افراد سودجو این لوازم مستعمل را برای ایجاد آتش‌های گسترده و سنگین در معابر عمومی شهر جمع‌آوری می‌کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: اگر در این ایام حادثه‌ای پیش آمد حتماً با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرید و آدرس را با دقت از خیابان اصلی به فرعی به همکاران من اطلاع دهید.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۴ عملیات در پیک زمانی ساعت ۱۷ تا ۲ بامداد صورت گرفت، اظهار داشت: برخی از عملیات‌ها را موفق نشدیم حضور پیدا کنیم، زیرا برخی از جوانان به علت خوشحالی‌های کاذب لحظه‌ای، با پرتاب مواد محترقه و منفجره اجازه ورود خودروهای عملیاتی را برای اطفاء حریق ندادند و باعث آسیب به خودروهای عملیاتی آتش‌نشانی شدند و ۵ خودرو آتش‌نشانی قم به‌شدت آسیب‌دیده و ۵نفر از مأموران آتش‌نشانی بر اثر پرتاب مواد محترقه و شکستن شیشه از ناحیه صورت آسیب دیدند.

کریمی اذعان کرد: وقتی یکی از خودروهای عملیاتی از چرخه عملیات خارج شود، قطعاً قسمتی از شهر دچار مشکلات امدادرسانی می‌شود که از جوانان خواهش می‌کنیم با مأموران آتش‌نشانی همکاری لازم را داشته باشند و اگر حریق و حادثه‌ای ایجادشده اجازه دهند آتش‌نشانان حادثه را کنترل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه