English

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:

موزه زنده یزد برای اولین بار در نوروز ۱۴۰۲ اجرایی می شود

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: موزه زنده صنایع دستی یزد در خانه حیرانی و برخی مکان های بافت تاریخی اجرایی می شود و علاوه بر آن برای اولین بار موزه زنده یزد را اجرایی خواهیم کرد.

موزه زنده یزد برای اولین بار در نوروز ۱۴۰۲ اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد،  حجت‌الاسلام مجتبی صداقت رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در نشست خبری درباره برنامه های عید نوروز ۱۴۰۲ شهر یزد توضیح داد: با توجه به اینکه کمبود برنامه های ویژه کودکان در نوروز احساس می شد، نوروزگاه مدرسه ضیاییه ویژه کودک و مدرسه رضوی ویژه گردشگری کودک راه اندازی می شود و امسال سرود های پاتوقی و نمایشی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب در دارالعباده یک دغدغه در ایام عید است، افزود: در حوزه فرهنگی و مشاوره در نوروزگاه ها غرفه تبلیغی و ترویجی تهیه شد که اقدام اقناعی در این حوزه است چراکه باب گفتگو باید در این حوزه ایجاد شود.

حجت الاسلام صداقت در ادامه به ایجاد پاتوق دخترانه در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: خانه آیت الله وزیری که در اختیار سازمان است در ایام عید پاتوق دخترانه است.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به کافه شهدا در مسجد چهل محراب حسینیه امیر چخماق اشاره کرد و اظهارداشت: در حوزه تئاتر خیابانی ۲۰ تئاتر پیشنهاد شده است که پس از بازبینی و انتخاب در جاهای مختلف شهر برگزار می شوند.

وی عنوان کرد: ابر بازی ها و بازی های رو میزی در راستای برنامه های نشاط آور و ورزشی در ۲ پارک غدیر در شمال شهر به مدت ۶ روز و پارک آزادگان در جنوب شهر یزد به مدت ۶ روز برای اولین بار در یزد به عنوان یکی از کارهای شاخص نوروز ۱۴۰۲اجرا می شود.

حجت الاسلام صداقت به بازیهای هیجانی و خانوادگی در نوروزگاه های مختلف اشاره و تصریح کرد: عینک هوشمند مجازی اجرای تور مجازی در مجموعه امیر چقماق، مسجد جامع کبیر یزد، زندان اسکندر، امام زاده جعفر (ع)، مسجد ملا اسماعیل، آسیاب وزیر و باغ دولت آباد و اجرای ویدئو مپینگ در بقعه دوازده امام اجرایی می شود.

وی اظهارداشت: اتوبوس یزد گردی با حرکت از باغ دولت آباد، راه اندازی اتوبوس آموزش شهروندی، ایجاد ۳ ایستگاه خیمه شب بازی از دیگر برنامه های نوروز ۱۴۰۲ شهر جهانی یزد است.

حجت الاسلام صداقت با اشاره به توزیع کارت پستال ۲۰ مکان تاریخی یزد دارای کیو آر کد شد، گفت: در نوروز ۱۴۰۲ برای اولین بار آب انبار دروازه مهریز را که بخشی از بازار یزد در زیر زمین است را به نمایش می گذارد ضمن اینکه مخزن آب انبار این مکان باز شده و قابل بازدید گردشگران است.

وی بیان کرد: موزه زنده صنایع دستی یزد در خانه حیرانی و برخی مکان های بافت تاریخی اجرایی می شود و علاوه بر آن برای اولین بار موزه زنده یزد را اجرایی خواهیم کرد.

حجت الاسلام صداقت بیان کرد: نوروز ۱۴۰۲ روایت سنتهای یزد و موز زنده مفاخر و بزرگان یزد را اجرا می کنیم که ۵ فرد شاخص اعم از میرزا محمد تقی خان بافقی، فرخی یزدی، سید رکن الدین عالم معمار و آبادگر یزد، مهدی آذر یزدی و... را معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: مراسمات و برنامه های میدانی که عمده ترین آن در حسینیه امیر چخماق در نوروز ۱۴۰۱ بسیار مورد استقبال قرار گرفت همچنین برنامه های ویژه گردشگران مانند برنامه استاد رضا چرخی بسیار مورد توجه گردشگران در ایام نوروز قرار گرفت.

حجت الاسلام صداقت با بیان اینکه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی شهر یزد بسیار ضعیف است و نیازمند بودجه‌ ملی است، افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد درآمد چندانی ندارد و بیشتر هزینه کرد برای سازمان تعریف شده تا درآمدزایی برای‌ اینکه از هدف اصلی خود باز نماند در عین حال ۲درصد بودجه شهرداری یزد به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی میرسد این در حالی است که در شهرداری ها ۵ الی ۱۰ درصد بودجه باید به سازمان  برسد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از تورهای بافت گردی و کویر نوردی مردم یزد اشاره کرد که بیش از ۱۷ هزار نفر مخاطب این برنامه ها بودند و بسیار از سوی مردم یزد مورد استقبال قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی