English

رئیس اداره میراث‌فرهنگی رامسر:

اقامتگاه های بومگردی رامسر در ایام نوروز جشنواره‌های فرهنگی اجرا می کنند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر اظهار داشت:اقامتگاه های بومگردی شهرستان نمونه گردشگری رامسر در ایام نوروز، جشنواره‌های فرهنگی اجرا می‌کنند.

اقامتگاه های بومگردی رامسر در ایام نوروز جشنواره‌های فرهنگی اجرا می کنند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، نادر سحرخیز اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مدنظر این اداره جشنواره‌های متنوع روستایی است که با همکاری واحدهای بومگردی شهرستان رامسر اجرایی میل شود.

وی ادامه داد: بیش از 40 واحد بومگردی در نقاط مختلف شهرستان وجود دارد و برنامه‌ریزی شده است برای هر واحد یک جشنواره بومی - محلی به اجرا گذاشته شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر اقامتگاه‌های بومگردی را زمینه‌ای مناسب برای به نمایش گذاشتن فرهنگ بومی محلی دانست و یادآور شد: با آموزش‌هایی که داده شده و جلسات با مدیران اینگونه واحدها تلاش خواهیم کرد سالی متفاوت و خاطره انگیز داشته باشیم.

وی، ضیافت شب‌های رمضان را و سفرهای افطار در ماه مبارک را نیز زمینه خوبی برای اجرای برنامه‌های بومی برشمرد و خاطرنشان ساخت: در فرهنگ روستایی در تمام طول سال گزینه های متنوعی وجود دارد که می‌تواند به فرصت تبدیل شده و موجب جذب گردشگران بیشتری شود.

سحرخیز، برنامه‌های نوروز سال جدید را شامل نوروزخوانی، جشنواره‌های غذا، بازی‌های محلی، عروس گلی، سفره‌های افطار، شب نشینی‌ها و فال حافظه دانست و بیان داشت: با اجرای این برنامه‌ها جذابیت سفر برای مهمانان شهر نمونه گردشگری رامسر دو چندان می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه