English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر خبر داد؛

افتتاح و بهره برداری از یک پروژه مشارکتی آبخیزداری در چالوس

در دومین روز از هفته منابع طبیعی که روز منابع طبیعی، آبخیزداری و مدیریت حوزه های آبخیز نامگذاری شد از یک پروژه مشارکتی آبخیزداری در منطقه ازاراک چالوس بهره برداری شد.

افتتاح و بهره برداری از یک پروژه مشارکتی آبخیزداری در چالوس

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهرداد خزایی پول با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: این پروژه با 300 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت شرکت آزاد راه تهران -شمال به مرحله بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در منطقه ازارک چالوس شاهد دو سیل در سال های 1394 و 1400 بودیم که با توجه به شیب طولی رودخانه و شیب حوضه خساراتی وارد کرده بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر با تأکید بر اینکه می بایست تمام پروژه های منابع طبیعی را به سمت مشارکت سوق دهیم، تصریح کرد: هر دستگاهی که از مشارکت بترسد مطمئن باشید در آن فساد به وجود می آید.

وی همچنین پروژه مشارکتی این اداره کل را با شرکت آزاد راه تهران –شمال بی نظیر و نقطه عطفی در مشارکت توصیف کرد و افزود: اگر هر ایرانی سه اصله نهال بکارد 250 میلیون اصله نهال در کشور غرس می شود.

خزایی پول، تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمین را یکی از عوامل بروز سیلاب اعلام کرد و ابراز داشت: تغییرات اقلیمی وارد تک تک حوضه های آبخیز شده است و خیلی از حوضه های آبخیز ما درگیر سیلاب است.

معاون نگهداری و بهره برداری شرکت آزاد راه تهران –شمال نیز در سخنانی با ابراز امیدواری از افتتاح چنین پروژه های در کشور گفت: این پروژه از زمان طراحی تا انتخاب پیمانکار و ساخت آن یک سال طول کشید.

محمد قاسم کریمی افزود: این پروژه توانست درزمان تعیین شده به مرحله بهره برداری برسد.

رئیس اداره منابع طبعیی و آبخیزداری شهرستان چالوس هم در سخنانی بیان داشت: این پروژه در حوزه ای به مساحت 158 هکتار است که با ساخت آن خطر سیل را در این منطقه کاهش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه