English

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران خبر داد؛

برگزاری نشست هم اندیشی ساماندهی و ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی نوروزی در بندر نوشهر

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: در راستای ارتقاء سطح ایمنی سفرهای دریایی در سواحل استان در تعطیلات نوروزی، نشست هم اندیشی دستگاه های اجرایی در بندر نوشهر برگزار شد.

برگزاری نشست هم اندیشی ساماندهی و ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی نوروزی در بندر نوشهر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، ابوطالب گرایلو با اعلام این مطلب اظهار داشت: طرح ارتقاء ایمنی ترددهای دریایی نوروزی، از ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۸ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود که در این مدت تعداد ۸ فروند شناور تفریحی، ۱۵۰۰ قایق تفریحی و همچنین ۱۵۰۰ فروند جت اسکی ثبت شده در بندر نوشهر، آماده ارائه خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند.

 وی با ابراز رضایت از عملکرد همیاران ناجی در سال جاری و ضابطه مند شدن ایستگاه های تفریحات دریایی، ادامه داد: خوشبختانه با همکاری خوب ارگان های ذیربط در نوروز ۱۴۰۱ هیچگونه حادثه دریایی در سواحل تحت نظارت اداره کل رخ نداده است و امیدواریم که این مهم در سال ۱۴۰۲ نیز تحقق یابد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران با تشریح وظایف دستگاه های متولی با توجه به دستورالعمل ابلاغی مدیریت سفر نوروز ۱۴۰۲ گفت: با توجه به طرح موضوعاتی مانند تأمین سوخت مورد نیاز شناورها و قایق های تفریحی و همیاران ناجی، هماهنگی در خصوص ارائه خدمات جستجو و نجات دریایی از سوی ارگان های همکار در طرح استانی جستجو و نجات دریایی، امکان استفاده از سکو های متحرک و موقت برای سوار و پیاده شدن مسافران، به عنوان مهم‌ترین چالش های پیش رو، تشریک مساعی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های مرتبط برای اجرای این طرح ضروری است.

وی همچنین برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی به منظور آمادگی هرچه بیشتر تیم های عملیاتی، تجهیز همیاران ناجی اداره کل به تجهیزات اولیه نجات، تهیه و توزیع بروشور و نصب بنر با موضوع ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی در ایستگاه های پرترافیک را از مهم‌ترین اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران برشمرد.

گرایلو یادآور شد: هموطنان عزیز در صورت بروز شرایط اضطرار در هر نقطه از سواحل استان می توانند با شماره ۱۵۵۰ (مرکز هماهنگی جستجو و نجات) تماس بگیرند تا امکان حضور گروه امداد و نجات دریایی در کوتاه ترین زمان ممکن برای امداد رسانی فراهم شود.

 گفتنی است؛ در این نشست با حضور نمایندگان فرماندهی مرزبانی فراجا استان، پایگاه دریابانی ثامن الحجج ندسا، فرمانداری های شهرهای ساحلی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هلال احمر، ایستگاه های تفریحات دریایی و همیاران ناجی در خصوص نحوه اجرای مطلوب طرح ایمنی سفر های دریایی نوروزی در سواحل استان مازندران بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه