English

سرپرست دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی:

شناسایی و حمایت اجتماعی از کودکان کار وظیفه بهزیستی است

سرپرست دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: بر اساس ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه، یکی از وظایف بهزیستی در مورد کودکان کار؛ شناسایی، جذب و حمایت اجتماعی آنان است.

شناسایی و حمایت اجتماعی از  کودکان کار وظیفه بهزیستی است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا حیدرهایی در آیین افتتاح مرکز مراقبتی حمایتی کودکان کار و خیابان در اصفهان بیان داشت: موضوع جمع‌آوری؛ تکلیف نیست چرا که موضوع جمع‌آوری بواسطه ترسی که در کودکان ایجاد می‌کند نه در دستور کار بهزیستی هست و نه به عنوان یک اقدام مددکاری قبال قبول است.

وی با بیان اینکه قانون حدود ۲۰ دستگاه را متولی حمایت از کودکان کار و خیابان هستند، گفت: دستگاه‌های مختلفی در موضوع کودکان کار و خیابان نقش دارند که می‌توان به؛ شهرداری‌ها، اداره اتباع، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و... اشاره کرد.

سرپرست دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به تشکیل جلسات متعدد، دستگاه‌ها بیش از پیش همسو با یکدیگر در جهت حمایت از کودکان گام برمی‌دارند.

حیدرهایی اظهار کرد: اداره اتباع کمک موثری در خصوص شناسایی اتباع دارد چرا که بعضی از  کودکان اتباع بعد از چندین بار تعهد،  دوباره  به سر چهارراه برگشته و اقدام به همان فعالیت‌های قبلی می‌کند. لذا ورود اداره اتباع به این موضوع بسیار کمک‌کننده بوده است به همین دلیل نیاز به هم‌افزایی دستگاه‌ها بیشتر احساس می‌شود.

وی یادآور شد: لازم است تا اداره اتباع و نیروی انتظامی بیشتر پای کار آمده تا با کمک سازمان بهزیستی در موضوع حمایت از اقدامات موثر شکل گیرد.

سرپرست دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: برنامه حمایت از کودکان نگارش و به شورای اجتماعی کشور جهت تعیین تکلیف دستگاه‌ها ارائه  شده است.

حیدرهایی  ابراز امیدواری کرد: امید است با حمایت همه دستگاه‌های ذی نفوذ بتوانیم در این خصوص مطالبه‌گری کرده تا از سال ۱۴۰۲ کمتر شاهد حضور کودکان کار و خیابان در کشور باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه