English

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشت نشایی چغندرقند تعداد دفعات آبیاری را دومرحله کاهش می‌دهد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت نشایی چغندرقند تعداد دفعات آبیاری را دو مرحله کاهش می‌دهد که در صرفه جویی مصرف آب استان بسیار مهم است.

کشت نشایی چغندرقند تعداد دفعات آبیاری را دومرحله کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، محمدحسین عطایی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت کشت چغندرقند استان قزوین واقع در کارخانه قند افزود: برای ۱۰ هکتار کشت الکویی چغندرقند به صورت نشایی در سال زراعی آینده برنامه ریزی شده و آن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: تدوام روش‌های قدیمی کشت در کشور امکان پذیر نیست و باید با روش عالمانه و علمی جدید تغییرات محیطی مثل کمبود منابع آبی را مدیریت کرد. 

عطایی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از وضع موجود و حرکت به سمت خودکفایی افزایش بهره‌وری است و این تنها در صورتی امکان پذیر است که در سایه علوم و روش‌هایی نوین باشد. 

این مسئول ادامه داد: فرهنگ سازی در کشاورزی و بکارگیری از علوم جدید فاصله بین اهداف و وضع موجود را کاهش می‌دهد، ضمن اینکه از ورود تکنولوژی به مزرعه، تغذیه گیاهی و  آبیاری کامل نباید غفلت کرد. 

عطایی با بیان اینکه اقتصادی کردن کشاورزی باید با الگوی کشت آمیخته شود، گفت: برای برقراری توازن در این مهم باید به کار عشق ورزید و با جان و دل به سمت بهره برداران رفت. 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در هدف‌گذاری ۲ هزار هکتار کشت چغندرقند حتما از ظرفیت کشاوزانی که رهبر محلی هستند استفاده شود و آن‌ها را با کشاورزی قراردادی آشنا کنید.

در پایان این نشست تفاهم نامه کشت قراردادی ۲ هزار هکتار چغندرقند توسط محمدحسین عطایی  سرپرست سازمان جهاد کشاورزی و علیرضا باباخانی مدیرعامل کارخانه قند به امضاء رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه