English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری خبر داد؛

توزیع ۲ میلیون اصله نهال رایگان در مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری با اشاره به اینکه تولید سه میلیون اصله نهال طبق برنامه تولید و کاشت یک میلیارد درخت طی فعالیت چهار ساله دولت سیزدهم در استان انجام شده است، گفت: تاکنون 2 میلیون اصله نهال به صورت رایگان بین اقشار مختلف مردم، نهاد و مؤسسات عمومی توزیع شده است.

توزیع 2 میلیون اصله نهال رایگان در مازندران

‎به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید علی علوی طرح کاشت یک میلیارد درخت را یک حرکت اجتماعی جهانی دانست و اظهار داشت: کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال در این دولت قابلیت اجرایی و عملی دارد و طبق برنامه هر درخت غرس شده شناسنامه‌دار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر در حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی توجه نشود، به طور یقین امنیت زیستی با تغییرات آب و هوایی به مخاطره می‌افتد، ادامه داد: ایران با داشتن صنایع پرکربن بر اساس آمار سال ۲۰۳۰ رتبه هفتم تولید کننده کربن و رتبه ۴۲ تا ۴۵ ترسیب کربن را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری افزود: دولت مردمی سیزدهم تصمیم گرفته است تا با اجرای طرح کاشت درخت فاصله این دو مقوله مهم زیستی را کم کند.

وی، میانگین سرانه فضای سبز جنگلی به ازای هر نفر در کشور را حدود ۶ تا ۷متر مربع دانست و گفت: در این طرح فضای سبز کشور به ۱۵ متر مربع خواهد رسید و تحقق درست و به موقع این طرح جلوی تحریم‌ها که به واسطه افزایش تولید کربن ایجاد می‌شود را خواهد گرفت.

علوی به وجود هفت نهالستان تولید انواع گونه‌های جنگلی و بومی برای زراعت چوب و توسعه فضای سبز استان اشاره کرد و بیان داشت: در راستای دستور رئیس جمهوری و حمایت وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر این که طی برنامه چهارساله یک میلیارد اصله نهال تولید و با مشارکت مردم کاشته شود، این موضوع توسط منابع طبیعی استان به صورت عملی در سال جاری اجرا شد.

وی با بیان اینکه تولید و کاشت درختان هیچ‌گونه بار مالی و هزینه‌ای برای دولت ندارد، ابراز داشت:  ۱۶۴هکتار از هفت نهالستان زیر پوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری به صورت قرارداد با پیمانکاران، نهال مورد نظر تولید و به صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری تصریح کرد: طبق برنامه، سال آینده تولید نهال انواع درختان در مازندران به حدود هفت میلیون اصله می‌رسد، این رقم در سال آخر دولت سیزدهم به۱۲ میلیون اصله نهال در این منطقه خواهد رسید.

وی از ارسال حدود ۶۰ هزار اصله نهال به استان‌های همجوار خراسان شمالی، اردبیل و سمنان خبر داد و گفت: با هماهنگی سازمان صمت، شرکت‌های سلولزی و شهرداری‌های استان توزیع حدود یک میلیون اصله نهال باقی مانده از نیمه دوم اسفند همزمان با هفته منابع طبیعی در استان انجام می‌شود.

علوی یادآور شد: در حال حاضر سه نهالستان کلوده شهرستان آمل، لاجیم شهرستان سوادکوه و زاغمرز شهرستان بهشهر در قالب خرید خدمات و نهالستان‌های چمستان شهرستان نور، پجت و چلمردی و ونمک شهرستان نکا در قالب قراردادهای مشارکتی مدیریت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه