English

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اعلام کرد؛

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی برای افراد مشمول کمیته امداد در سراسر کشور/بازسازی خوی تا پایان خرداد ۱۴۰۲

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقده میان کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، ستاد بسیج سازندگی و بنیاد مسکن هم‌اکنون در حال ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی برای افراد مشمول کمیته امداد در مناطق مختلف کشور هستیم.

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی برای افراد مشمول کمیته امداد در سراسر کشور/بازسازی خوی تا پایان خرداد ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری موج فارس، اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، روز سه شنبه در نشست تودیع و معارفه مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اجرای این تفاهم‌نامه، زمین مناسب برای ساخت مسکن ایثارگران واجد شرایط را براساس ضوابط این نهاد انقلابی در مناطق روستایی واگذار خواهد کرد و یا زمین‌های متعلق به ایثارگران را به طرح هادی مناطق روستایی الحاق کرده و یا با تغییر کاربری این اراضی جهت ساخت واحدهای مسکونی موافقت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به ساخت مسکن مقاوم روی اراضی مسکونی متعلق ایثارگران در روستاها با بهره‌گیری از تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان متعهد شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این نشست با اشاره به برنامه ساخت مسکن در مناطق شهری و روستایی کشور گفت: از مجموع ۳۳۱ هزار و۸۸۷ واحد مسکونی در حال ساخت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عملیات احداث ۱۰۱ هزار و ۱۲۸ واحد در مناطق شهری و ۲۱۹ هزار و ۴۳۰ واحد در مناطق روستایی آغاز شده و با سرعت در حال اجراست.

نیکزاد ادامه داد: ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر تهران نیز بر اساس دستور رئیس‌جمهور به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده که عملیات اجرایی ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد از این جمع آغاز شده است.

به گفته نیکزاد ۱۰ هزار واحد مسکونی از طرح هایی که به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده، ۱۴ اسفند سال جاری با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید و تحویل متقاضیان می شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خاطر نشان کرد: علاوه بر این از مجموع ۲۰ هزار واحد مسکونی که قرار است برای اقشار محروم بطور مشترک توسط بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در نقاط مختلف کشور ساخته شود، عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد شروع شده که بنیاد مستضعفان تأمین ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ، ۲ تن میلگرد و ۱۰ تن سیمان را به ازای هر واحد از آنها متقبل شده است.

به گفته نیکزاد، از سوی دیگر ۱۰ هزار واحد مسکونی نیز برای افراد تحت پوشش بهزیستی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته خواهد شد که مقرر شده به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی بهزیستی پرداخت شود.

نیکزاد گفت: تفاهم نامه اخیر با بنیاد شهید نیز کار ساخت دهها هزار واحد مسکونی برای خانواده معظم شهدا و ایثارگران در نقاط مختلف روستایی را تسهیل می کند.

وی گفت: هم اینک با تأییدیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عوارض صدور مجوز ساخت و خرید انشعابات واحدهای مسکونی خانواده شهدا و ایثارگران در مناطق روستایی کاملا رایگان محسوب می شود.

بنیاد مسکن فارس

ساخت ایستگاه پروانه متروی تهران

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات اجرایی ایستگاه پروانه مترو تهران را تا پایان سال تکمیل کرده و تحویل شهرداری خواهیم داد.

وی اضافه کرد: به موجب تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد و فاز دوم پروژه مسیر توسعه شرقی خط ۴ از شمال تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری تا میدان رهبر وارد مرحله اجرایی شده که طول این مسیر ۵ کیلومتر بوده و ۵ ایستگاه را شامل می‌شود.

نیکزاد در این مراسم با اشاره به توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران افزود: عملیات اجرایی ادامه خط ۴ با قراردادی به مبلغ ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ظرف ۲۴ ماه آینده انجام خواهد شد.

بازسازی خوی تا پایان خرداد سال ۱۴۰۲

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه گفت: بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی تا پایان خرداد سال آینده به پایان خواهد رسید.

نیکزاد افزود: با هدف خدمات رسانی هر چه بیشتر به زلزله زدگان، با همت مسوولان و اراده مردم، هم اکنون بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ بازسازی این واحدها به پایان خواهد رسید.

گفتنی است، زلزله خوی هشتم بهمن ماه در عمق هفت کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری خوی رخ داد که خسارات مالی و جانی بر جای گذاشت.

در این مراسم از خدمات عطا الله زمانی مدیر کل پیشین بنیاد مسکن استان فارس تقدیر و سید علیرضا حمیدی به عنوان مدیر کل جدید بنیاد مسکن استان فارس معرفی شد.

سید علیرضا حمیدی پیشتر معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس بود، عطا الله زمانی نیز برای ادامه خدمت به بنیاد مسکن تهران منتقل گردید.

بنیاد مسکن فارس

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه