English

علیرضا ملک پور خبر داد:

به‌دنبال توسعه مراکز آموزش در محیط واقعی کار هستیم

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: به‌دنبال توسعه مراکز آموزش در محیط واقعی کار هستیم، زیرا اصناف در آموزش مستقیم محیط واقعی کار نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

به‌دنبال توسعه مراکز آموزش در محیط واقعی کار هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا ملک‌پور در نشست با اعضای اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران و انجمن صنفی آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی شهرستان لنجان با بیان اینکه مهارت‌آموزی، دستاوردهای متعدد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد، بیان کرد: سازمان فنی‌وحرفه‌ای از نخستین سازمان‌هایی به شمار می‌آید که به استقبال اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار رفته و در این راستا تعاملات سازنده را با اتحادیه‌های صنفی و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه سطح مهارت افراد جویای کار همواره از دغدغه‌های کلیدی اتحادیه‌های صنفی بوده است، تصریح کرد: مهارت‌آموزی دستاوردهای متعدد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد، از این رو به دنبال توسعه مراکز آموزش در محیط واقعی کار هستیم، زیرا اصناف در آموزش مستقیم محیط واقعی کار، نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

این مقام مسئول یکی از رویکردهای این سازمان را محول کردن وظیفه آموزش به بخش خصوصی دانست و افزود: فنی و حرفه‌ای مأموریت تربیت نیروی انسانی ماهر برای ورود به بازار کار را برعهده دارد، از این رو در تلاش هستیم تا در شهرستان لنجان با تقویت ارتباط بین اتحادیه‌های صنفی، آموزشگاه‌های آزاد و مرکز فنی‌وحرفه‌ای چرخه کامل ایده تا پدیده و بازار را با محوریت آموزش به مهارت‌جویان تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آموزش و ارتقای مهارت نیروی کار را در مراکز جوار و بین کارگاهی دنبال خواهیم کرد که ثمره آن، کسب و ارتقای مهارت‌های مورد نیاز در حوزه صنایع، اتحادیه‌ها و اصناف است.

ملک‌پور اضافه کرد: آموزشگاه‌های آزاد نیز از ارکان مهم آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای هستند، بر همین اساس به عنوان بازوی توانمند مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به شمار می‌آیند که در تحقق مهارت‌آموزی و رسیدن به اشتغال پایدار بسیار تأثیرگذار و نقش‌آفرین هستند.

وی با بیان اینکه حرفه آرایشگری زنان و مردان جزو مشاغلی است که برای آن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای وجود دارد، تاکید کرد: اگر شاغلان بعضی از صنوف و حرفه‌ها ازجمله آرایشگران و پیرایشگران به روز نباشند، از قافله عقب می‌مانند و پس از چندی به علت عقب ماندن از رقابت و کیفیت از فعالیت در بازار حذف خواهند شد، از این رو به دنبال تقویت ارتباط اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران و انجمن صنفی آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی در شهرستان لنجان هستیم.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: تقویت ارتباط اتحادیه آرایشگران و پیرایشگران و انجمن صنفی آموزشگاه‌های مراقبت و زیبایی، علاوه‌بر افزایش بهره‌وری فعالیت اصناف و کارجویان باعث جلوگیری از تخلف احتمالی خواهد شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه