English

عزت‌الله محمدی مطرح کرد؛

تسهیل سفر مهمانان نوروزی از بنادر چارک و آفتاب به جزیره کیش

رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش از به کارگیری 30فروند لندینگ کرافت برای حمل خودرو و هشت فروند کشتی برای جابجایی گردشگران از بنادر چارک و آفتاب به کیش خبر داد.

تسهیل سفر مهمانان نوروزی از بنادر چارک و آفتاب به جزیره کیش

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عزت‌الله محمدی رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اتخاذ تمهیدات لازم در راستای ارائه خدمات شایسته و تامین رفاه حال مسافران مسیر دریایی با ظرفیت جابجایی روزانه 6000 خودرو، افزود: ضمن افزایش تعداد گیت های خروجی خودرو به شش گیت به سیستم پلاک‌خوان نیز مجهز شده است که با پذیرش 260دستگاه خودرو در ساعت باعث کاهش ایستایی خودرو‌ها در این بندر خواهد شد.

وی نرخ حمل خودرو به صورت رفت و برگشت را دو میلیون و 400هزار تومان عنوان کرد و از راه اندازی سامانه پذیرش برخط خودرو به آدرس www.ticket.kishports.com در بندر کیش و حذف واسطه‌ها خبر داد و افزود: گردشگرانی که با خودرو قصد سفر به کیش ر ا دارند می‌توانند قبل از مراجعه به بندر وارد سامانه شوند و زمان و شناور مورد نظر خود را انتخاب کنند.

محمدی با بیان این که شش فروند شناور مسافری جهت جابجایی گردشگران نوروزی با ظرفیت هر کدام 90 نفر پیش بینی شده است افزود: دو فروند شناور نیز با ظرفیت 600نفر در مسیر رفت و برگشت چارک به کیش راه اندازی می‌شود.

وی بر لزوم اهمیت اطلاع رسانی به گردشگران درخصوص نحوه خدمات رسانی مطلوب اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار تلفن ۴۴۸۸- 076 متشکل از 20 خط، به عنوان سامانه پاسخگویی بنادر کیش در نظر گرفته شده است که توسط اپراتور های آگاه، از ساعت شش تا ۲۲ راهنمای گردشگران خواهند بود و این مهم از 24اسفند به صورت 24ساعته فعالیت خواهد داشت.

رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد نوروزی کیش با اشاره به هماهنگی های انجام شده با فرماندار بندرلنگه و مسئولان بندرچارک جهت ایجاد تمهیدات لازم برای میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی، افزود: راه اندازی نانوایی به صورت 24ساعته، رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، معابر دیوار پیرامونی، نصب دوربین ها از جمله اقداماتی است که به منظور رفاه و آسایش گردشگران انجام شده است.

وی با بیان اینکه فرودگاه بین المللی کیش آمادگی لازم جهت خدمات دهی به 150پرواز در روز را دارد تاکید کرد: در نوروز سال گذشته روزانه شاهد 106پرواز در مسیر کیش بودیم که پیش بینی می‌شود این رقم به 20درصد افزایش یابد.

محمدی با اشاره به رایزنی های انجام شده با شرکت های هواپیمایی و علاقه این شرکت ها جهت برقراری پرواز در مسیر کیش، افزود: برنامه ریزی های لازم جهت افزایش پرواز در ایام نوروز با کمک توان حاکمیتی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است و در نوروز 1402 باتوجه به 24ساعته شدن فرودگاه کیش کمبود پرواز نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در خصوص نرخ بلیت شرکت های هواپیمایی تابع ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی هستیم، خواستار برنامه ریزی گردشگران جهت تهیه بلیت به صورت رفت و برگشت شد.

رئیس کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش رعایت مسائل ایمنی و امنیت را از جمله اهداف کمیته حمل و نقل هوایی و دریایی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی 1402 کیش عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی در مبادی ورودی و خروجی کیش در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.

همچنین رامین کاشف آذر قائم مقام و معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی هواپیمایی کیش در این نشست با بیان اینکه ۷۲درصد از پرواز‌های شرکت در ایام تعطیلات نوروز به مسیر جزیره کیش اختصاص خواهد یافت تاکید کرد: 30درصد پرواز های کشور در مسیر کیش، به این شرکت هواپیمایی تعلق دارد.

وی با اشاره به خرید چندین موتور هواپیما و عملیاتی شدن ششمین هواپیمای شرکت هواپیمایی کیش از اختصاص این هواپیما در مسیر جزیره تا 18 فروردین 1402 خبر داد و تاکید کرد: با بازگشت این هواپیما در مسیرهای داخلی ۱۵۶ صندلی به ظرفیت ناوگان هوایی کیش اضافه شد.

کاشف آذر ادامه داد: هفتمین هواپیمایی زمین‌گیر شده شرکت هواپیمایی کیش اوایل اردیبهشت سال 1402 به ناوگان این شرکت اضافه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه