English

تفاهم‌نامه هلال احمر با منابع طبیعی و آبخیزداری یزد:

نیروهای هلال احمر از محیط زیست حفاظت می کنند

جوانان و داوطلبان خانه‌های هلال در روستاها فعال و در زمینه های مختلف بشردوستی و امدادی پیشرو هستند و ازآنجایی‌که وظیفه خانه‌های هلال بالا بردن تاب آوری محلی است کاشتن درخت و جنگل‌کاری نیز می‌تواند به تاب آوری روستاها در مقابل سیل و بارندگی کمک کند.

نیروهای هلال احمر از محیط زیست حفاظت می کنند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، نشست هم اندیشی و تعامل اداره کل منابع طبیعی و جمعیت هلال احمر استان یزد و انعقاد تفاهم نامه بین دو دستگاه با حضور مدیران ارشد و معاونین و کارشناسان این دو نهاد برگزار گردید.

محسن حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در راستای کاشت ۱۰۰ هزار درخت به مناسبت ۱۰۰ سالگی هلال احمر اظهار داشت : جمعیت هلال احمر با استفاده از پتانسیل داوطلبان و جوانان می‌تواند نقش بسزایی در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ایفا کند.

حرازی زاده بیان داشت : جوانان و داوطلبان خانه‌های هلال در روستاها فعال و در زمینه های مختلف بشردوستی و امدادی پیشرو هستند و ازآنجایی‌که وظیفه خانه‌های هلال بالا بردن تاب آوری محلی است کاشتن درخت و جنگل‌کاری نیز می‌تواند به تاب آوری روستاها در مقابل سیل و بارندگی کمک کند.

وی ادامه داد : هلال احمر همیشه دغدغه محیط زیست و منابع طبیعی را داشته است. باید درختکاری را به یک دغدغه عمومی ‌برای مردم تبدیل کنیم تا مردم خودشان این موضوع را سرلوحه کارشان قرار دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه چهارساله جمعیت هلال احمر استان با منابع طبیعی خاطرنشان کرد :  وی گفت: سازماندهی ،هدایت و به کارگیری نیروهای دواطلب مورد نیاز جهت مشارکت و همکاری در کاشت ،نگهداری آبیاری ، تعیین و معرفی عرصه های مستعد جهت کاشت نهال در اطراف پایگاه های هلال احمر در سطح استان. ، تشکیل کاروان نیکوکاری در 5 روستا (بر اساس تفاهمنامه مشترک) و مشارکت آنها در نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت ، برگزاری اردو تفریحی وترویجی جهت داوطلبین عضو هلال احمر جهت کاشت نهال (غنچه های هلال ،دانش آموزان، دانشجویان ،جوانان و...) از اقدامات هلال احمر در این تفاهم نامه خواهد بود.

سازمان منابع طبیعی یک میلیارد نهال می‌کارد

کمال کریمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت آحاد مردم است، اظهار کرد: حفظ پوشش گیاهی در جلوگیری از ریزگردها و وقوع سیل نقش مستقیمی داشته که می‌طلبد مورد توجه تمام اقشار جامعه باشد.

وی بیان داشت : ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و داوطلبان این جمعیت برای کاشت نهال و بذر درختان مختلف در اقصی نقاط استان اقدام کنیم.

کریمی ضمن تاکید بر وجود عزم ملی برای کاشت یک میلیارد درخت در ایران اظهار داشت: کاشت یک میلیارد درخت را یک حرکت اجتماعی است و نقش آفرینان اصلی این اقدام‌سرمایه‌های اجتماعی هستند. درختکاری یک کار عام المنفعه است و آثار و منافع حاصله از آن به همه مردم برمی گردد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ادامه داد: مهمترین دغدغه ما محافظت از منابع طبیعی است و در تعامل با جمعیت هلال احمر، معتقدیم در آینده نزدیک شاهد تحقق بسیاری از اهدافمان برای حفظ و بهبود منابع طبیعی در استان یزد با ورود اعضای جمعیت هلال احمر خواهیم بود.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در آینده نزدیک انجام می دهیم، ترغیب کارکنان و اعضای داوطلب منابع طبیعی و آبخیز داری استان یزد جهت عضویت در هلال احمر و همچنین کسب آموزش کمک های اولیه توسط جمعیت هلال احمر است.

این تفاهم نامه به امضای مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان رسید و مقرر شد این تفاهم نامه به مدت چهار سال اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه