English

توصیه های جمعیت هلال احمر یزد در زمان موج سرما و بارش برف

یکی از توصیه های هلال احمر با شروع فصل سرما این است که برای آمادگی هنگام شرایط اضطراری مانند بارش شدید برف، مسدود شدن مسیرهای ارتباطی و ... همواره مواد غذایی و آب در منزل جهت تأمین نیاز چندروزه خانواده آماده داشته باشید.

توصیه های جمعیت هلال احمر یزد در زمان موج سرما و بارش برف

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جمعیت هلال احمر یزد توصیه‌هایی را در زمان آغاز موج سرما و بارش برف به هموطنان دارد که در ذیل به صورت مجزا به آن پرداخته شده است.

چنانچه در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید دیوارها و سقف‌های محل سکونت خود را عایق‌کاری کنید.

برای حفظ سلامت و محافظت از خود در برابر سرمای شدید، پوشاک چندلایه، سبک و گرم، دستکش، شال‌گردن و کلاه بپوشید.

هنگام وقوع سرمای شدید با پایین نگه‌داشتن درجه حرارت محل سکونت یا کار‌ (‌کمتر از حد نرمال) در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنید.

با شروع فصل سرما، برای آمادگی هنگام شرایط اضطراری مانند بارش شدید برف، مسدود شدن مسیرهای ارتباطی و ... همواره مواد غذایی و آب در منزل جهت تأمین نیاز چندروزه خانواده آماده داشته باشید.

با شروع فصل سرما به‌منظور آمادگی هنگام قطع گاز، سوخت و وسیله‌ای جایگزین جهت گرمایش و پخت‌وپز تهیه کنید.

هنگام بارش برف و یخبندان حتی‌المقدور از سفر‌های غیرضروری و خروج از خانه خودداری کنید.

هنگام بارش برف و لغزندگی معابر، کودکان و سالخوردگان حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند.

در روز‌های برفی و یخبندان از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده نکنید.

هنگام عبور از عرض خیابان در مواقع بارش برف و یخبندان با در نظر گرفتن فاصله از وسیله نقلیه بااحتیاط کامل عبور و از دویدن خودداری کنید.

هنگام بیرون آمدن از منزل در روزهای برفی از لباس‌های چندلایه، سبک، گرم و کفش عاج دار استفاده کنید.

برای حفظ ایمنی خود هنگام گذر از روی پلکان‌های برف‌گیر ساختمان‌ها، پل‌های عابر پیاده و پل‌های فلزی روی جوی­ها، بااحتیاط عبور کنید.

برای حفظ ایمنی خود هنگام گذر از معابر در روزهای برفی و یخ‌بندان، نسبت به یخ‌زدگی سطوح و نیز سقوط قندیل‌های یخی آویزان از ناودان و لبه ساختمان­ها جوانب احتیاط را رعایت کنید.

هنگام بارش برف شدید از انجام فعالیت‌های خسته‌کننده و بی‌نتیجه مانند برف‌روبی، خودداری کنید؛ زیرا می­تواند موجب وارد آمدن فشار بر قلب و در نتیجه حمله قلبی شود‌.

هنگام اطلاع از وقوع بارش سنگین برف، برای آمادگی برخی از اقلام ضروری همچون آب‌ونان را به‌اندازۀ مصرف سه روز ذخیره کنید.

هنگام اطلاع از وقوع بارش سنگین برف، برای آمادگی در شرایط اضطراری، گوشی‌ها و پاور بانک‌های خود را شارژ کنید.

هنگام اطلاع از وقوع بارش سنگین برف، برای آمادگی در مواقع قطع گاز سعی کنید، پتو و لباس‌های گرم را در دسترس قرار دهید.

هنگام اطلاع از وقوع بارش سنگین برف، برای آمادگی در مواقع قطع برق در صورت داشتن چراغ‌قوه‌های شارژی آن‌ها را شارژ کنید یا چراغ‌قوه با چند باطری یدک تهیه و در دسترس قرار دهید.

هنگام بارش برف و مواقع یخبندان حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری خودداری کنید.

برای حفظ ایمنی خود اگر در منزل و در یک برف سنگین گیرکرده‌اید؛ درصورتی‌که آب و برق و گاز شما هنوز وصل است براى باقى ماندن جریان گاز و نیز عدم قطع برق صرفه‌جویی کنید.

برای حفظ ایمنی خود اگر در منزل و در یک برف سنگین گیرکرده‌اید؛ آب ذخیره کنید زیرا هرلحظه ممکن است به علت یخ‌زدگی لوله‌ها آب قطع شود.

برای حفظ ایمنی خود و صرفه‌جویی در مصرف انرژی هنگامی‌که در منزل و در یک برف سنگین گیرکرده‌اید؛ در اتاق‌هایی را که مورداستفاده قرار نمی‌دهید، همچون پذیرایى و یا اتاق‌خواب کودکانتان را بسته و شوفاژ و بخارى آن‌ها را ببندید تا با مصرف کمتر گاز از احتمال قطع گاز به خاطر افت فشار بکاهید.

 برای حفظ ایمنی هنگام استفاده از وسایل گرمایشی نظیر بخاری گازی، نفتی، هیزمی، کرسی و ... همه درزهاى پنجره‌ها و درها را مسدود نکنید، برخی از درزها را برای تهویه هوا و جلوگیری از گازگرفتگی باز بگذارید.

برای حفظ ایمنی خود هنگام استفاده از وسایل گرمایشی نظیر بخاری گازی، نفتی، هیزمی، کرسی و ... برخی از درزهای درها و پنجره‌ها را برای تهویه هوا و جلوگیری از گازگرفتگی باز بگذارید.

برای محافظت از جان خود و اعضای خانواده و صرفه‌جویی در مصرف انرژی هنگامی‌که در منزل و در یک برف سنگین گیرکرده‌اید مواد غذایى موجود در منزل را جهت نیاز چندروزه خانواده خود بازبینی نموده و در صورت کم بودن براى جیره‌بندی آن برنامه‌ریزی کنید.

برای محافظت از جان خود و اعضای خانواده ازآنجاکه احتمال می‌رود هنگام بارش سنگین برف منبع اصلی سوخت قطع شود، وسیله گرمایی جایگزین و سوخت مناسب تهیه کنید.

برای محافظت از جان خود و اعضای خانواده و صرفه‌جویی در مصرف انرژی هنگامی‌که در منزل و در یک برف سنگین گیرکرده‌اید با ایجاد کرسى از انرژى موجود در خانه حداکثر استفاده را کنید.

هنگامی‌که در منزل و در یک برف سنگین گیرکرده‌اید از رادیو و تلویزیون اخبار و اطلاعات را به‌طور مداوم پیگیرى کنید.

هنگامی‌که در منزل و در یک برف سنگین گیرکرده‌اید در صورت قطعی آب، برق و گاز، همه اعضای خانواده و لوازم موردنیاز را به یک اتاق که کمترین پنجره‌ها را دارد یا فاقد پنجره است منتقل کنید؛ تمام پنجره‌های اتاق را به کمک پتو و میخ بپوشانید.

اگر در منزل و در یک برف سنگین گیرکرده‌اید در صورت استفاده از پیک‌نیکی یا چراغ والور و یا علاءالدین برای تأمین گرما، روشنایی و یا پخت‌وپز تمام منافذ خانه یا اتاق را مسدود نکنید تا از خطر گازهای سمی و مسمومیت در امان باشید.

 برای آمادگی در برابر بارش شدید برف و یخبندان پوشاک، سوخت، آب، غذا و ... ذخیره کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر