English

امام جمعه اصفهان تاکید کرد:

لزوم تمرکز بر کار فرهنگی برای ترویج سنت ازدواج دانشجویی

امام جمعه اصفهان بیان داشت: تمرکز بر کار فرهنگی برای ترویج سنت ازدواج دانشجویی امری ضروری است.

لزوم تمرکز بر کار فرهنگی برای ترویج سنت ازدواج دانشجویی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با اعضا ستاد ازدواج دانشگاهیان استان اصفهان اظهار کرد: در باب موضوع جمعیت  کشور سه مسئله وجود دارد، نخست اینکه چرا ازدواج بین جوانان خاصه دانشجویان کم است، دوم اینکه اگر ازدواج  در جامعه هست چرا رغبت به فرزندآوری کاهش پیدا کرده و سوم آنکه چرا آمار طلاق در جامعه بالا است.

وی با بیان اینکه معتقدم بی پولی عمده دلیل ازدواج نکردن جوانان جامعه نیست، گفت: چه بسا شرایط مادی و مالی تا حد زیادی در بین خانواده ها تامین است ولی به دلیل تغییر باورها و هراس از رزق و روزی فرزندان، جوانان در مسیر ازدواج و فرزندآوری گام نمی گذارند.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: اما موضوع با اهمیت دیگر بررسی دقیق چرایی افزایش طلاق در بین جامعه است که چه بسا دلایل آن اصلا فقر نیست.

وی با اشاره به اینکه به شدت اعتقاد دارم کشور با دو چالش جدی روبرو است، نخست جمعیت انبوه تحصیل کرده بیکار و البته بدون مهارت که چون هجوم دشمن به جامعه است، خاطرنشان کرد: چالش دوم کشور افزایش رو به رشد طلاق  در جامعه است که باعث سرگردانی انبوهی از دختران و پسران جوان طلاق گرفته در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: باید به صورت دقیق عوامل و علل این مسایل اخص چرایی ازدواج نکردن دانشجویان بررسی شود، گرچه دولت طی این سالها گام های خوبی در عرصه وام های ازدواج با مبالغ خوبی نسبت به سال های قبل برداشته که برای شروع یک زندگی خوب است.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد من در این زمینه آن است که پرداخت پول و وام و سفرهای زیارتی و.. مشکل ازدواج جوانان حل نخواهد شد، گفت: باید به صورت فرهنگی این موضوع حل شود و در این زمینه مشکلات ریشه ای و با فرهنگ‌ سازی بررسی و‌حل شود.

درابتدای این دیدارحجت‌الاسلام خوشنویس زاده دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های استان اصفهان ،  ضمن تشریح وجوه اهمیت تاکید و توجه بر امرازدواج جوانان در شرایط جمعیتی کشور گفت: براساس روایات متعدد دینی در صورت غفلت جامعه اسلامی نسبت به این امر دچار خسران شده و‌همچنین اگر فردی گامی در مسیر تسهیل ازدواج جوانان قرار دهد هزاران پاداش و خیر کسب می کند .

ستاد تسهیل ازدواج

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه