English

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی خبرداد:

بیش از ۱۴ میلیارد و ۳۶۴ میلیون ریال هزینه به بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شده است

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: بیش از 14 میلیارد و 364 میلیون ریال هزینه به بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شده است.

بیش از 14 میلیارد و 364 میلیون ریال هزینه به بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مدیر کل بیمه سلامت استان در این خصوص گفت : از ابتدای راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در بهمن ماه سالجاری در استان رقمی بیش از 14 میلیارد و 364میلیون ریال به این بیماران پرداخت شده است.

جیریایی افزود : با عنایت به ابلاغ اساسنامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج خدمات بیمه پایه جهت این بیماران منبعد در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران می باشد .

وی خاطر نشان کرد:  بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در این مرحله شامل ویزیت ،دارو ،خدمات پزشکان ،پاراکلینک و خدمات توانبخشی می باشد .

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت : از ابتدای راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در استان همزمان با سراسر کشور تعداد 10 هزار و 632 نفر بیمار خاص و صعب العلاج  دراستان نشان دار شده و فعال و تائید شده اند.

جیریایی افزود: دراین راستا تعداد 127پرونده مربوط به این بیماران پس از سیر مراحل قانونی و تائیدیه توسط وزارت بهداشت و ثبت و نشان دار شدن انها هزینه های بیش از 14 میلیارد و 632 میلیون ریال را دربر داشته که توسط سازمان بیمه سلامت این هزینه های به بیماران پرداخت شده است .

وی اضافه کرد: اکثریت این بیماران جز بیماران پرفشاری خون با تعداد 3 هزار و 882 نفر ، دیابت نوع دو با نیاز به انسولین با تعداد 3 هزار و 198 بیمار ، 968 سرطانی و بقیه جز بیماریهای پیوند کلیه ، ام اس ، دیابت نوع یک ، تالاسمی ، پرفشاری خون کنترل شده ، هموفیلی ، بال پروانه ای و سایر بیماران خاصی که دراین صندوق تعریف شده اند ، می باشند .

جیریایی تصریح کرد: در صورتی که بیمه شدگان دارای نشان های مذکور باشند، محاسبات سامانه بر اساس صندوق صعب العلاج و خاص صورت می گیرد و بر اساس مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت ،کد خدمت و نشان بیمه شده متفاوت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته فی مابین سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مرجع ثبت بیماریها برای دریافت تسهیلات صندوق ، سامانه وزارت بهداشت ،درمان و اموزش پزشکی (RDA) می باشدکه در این راستا سامانه مدیریت نشان بااطلاعات مرجع مذکور به روز گردیده و بیماری مشمول نشان دار می شوند .

جیریایی خاطرنشان کرد: ضروری است ، بیماران جدید با مراجعه به معاونت درمان دانشگاههای علوم پزشکی و یا طبق فرایند که در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران  می باشد جهت نشان و برخورداری از مزایایی صندوق اقدام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه