English

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:

عدم تمکین ادارات در تبدیل وضعیت شاغلان ایثارگر قابل قبول نیست

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: عدم تمکین ادارات در تبدیل وضعیت شاغلان ایثارگر قابل قبول نیست و از تمام ابزارهای حقوقی برای تحقق این مهم استفاده خواهیم کرد.

عدم تمکین ادارات در تبدیل وضعیت شاغلان ایثارگر قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، علیرضا شهسواری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تلاش‌های اصحاب رسانه استان در بازتاب دغدغه‌های خانواده معزز شهدا و ایثارگران تقدیر و تشکر داریم و امیدواریم این تعامل روز به روز گسترش یابد.

وی افزود: انعکاس مسائل و دغدغه‌های جامعه ایثارگران استان در رسانه‌ها برای ما بسیار مهم است و از اصحاب رسانه درخواست داریم که همواره به این حوزه نگاه ویژه داشته باشند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اظهار داشت: کردستان از لحاظ جمعیت شهدا ویژگی خاصی دارد که بیش از ۵ هزار شهید انصار و ۶ هزار شهید مهاجر، ۹ هزار جانباز و بیش از یک هزار آزاده از جمله این ویژگی هاست.

شهسواری افزود: آماری بالغ از ۱۰۰ هزار رزمنده انصار و مهاجر برای دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی در کردستان طی این ۴۴ سال ایثارگری کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ایثارگری کردستان در کشور منحصر به فرد هستند و جا دارد که در آثار ادبی و هنری به این حوزه به صورت ویژه پرداخته شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا در استان اشاره کرد و گفت: گلباران مزار شهدا، همایش تجلیل از خانواده شهدا، مراسم اهدای خون کارکنان بنیاد و خانواده‌های معزز شهدا، دیدار از خانواده‌های شهدا در سطح استان در قالب طرح سپاس از جمله این برنامه هاست.

شهسواری افزود: بیش از ۶ هزار نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان که تحصیلات دانشگاهی دارند، در استان بیکار هستند که متأسفانه در حوزه تسهیلات اشتغال زایی نیز در استان آنچنان کمکی به این جامعه هدف صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده در قالب آزمون‌های استخدامی شاهد ایجاد اشتغال برای تعدادی از این افراد باشیم.

شهسواری همچنین با انتقاد از عدم تمکین برخی دستگاه‌های اجرایی برای تبدیل وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگران در استان اظهار کرد: در سال آینده پیگیری حقوقی لازم را برای تحقق کامل این مهم انجام خواهیم داد.

وی با انتقاد از مسئولان استان در خصوص عدم برگزاری شورای ایثارگران استان اظهار کرد: خانواده ایثارگران استان از این مهم گلایه مند هستند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: ماحصل حضور جامعه ایثارگران به بنیاد شهید، گلایه مندی از بدنه اداری استان است.

وی افزود: انتظار می‌رود در دستگاه‌های اجرایی شاهد پیگیری دغدغه خانواده شهدا و ایثارگران حتی در حد یک ارباب رجوع عادی هستیم.

شهسواری در ادامه سخنان خود به مبحث ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: در این خصوص تاکنون جلسه‌ای در استان تشکیل نشده است.

وی افزود: متأسفانه طی سه سال اخیر تاکنون شورای ترویج ایثار و شهادت در استان کردستان تشکیل نشده است و این مهم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه