English

اهدا کنندگان عضو در هرمزگان، جان بیش از ۵۰ نفر را نجات دادند

رییس اهدای عضو استان هرمزگان از به سرانجام رسیدن نوزدهمین اهدای عضو طی سال جاری در هرمزگان خبر داد و گفت: خانواده‌های اهدا کننده با ایثار خود، جان بیش از ۵۰ بیمار، که حیاتشان در گرو دریافت عضو پیوندی بود؛ نجات دادند.

اهدا کنندگان عضو در هرمزگان، جان بیش از ۵۰ نفر را نجات دادند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمود حسین‌پور رییس اهدای عضو استان هرمزگان اظهار داشت: صبح امروز (۱۳اسفند۱۴۰۱) کبد یک بانوی ۴۵ ساله جیرفتی که نوزدهمین مورد اهدای عضو بود، برای پیوند به یک بیمار نیازمند عضو، توسط تیم جراحی برداشته و به بیمارستان ابن سینای شیراز منتقل شد.

وی افزود: طاهره بهزاد نژاد، در تاریخ پنجم اسفند به دنبال تصادف و تروما به سر، به بیمارستان امام علی رودان منتقل و از آنجا به بیمارستان شهید محمدی اعزام شد.

به گفته این مقام پزشکی با توجه به وخامت حال این جان آفرین عزیز، بلافاصله مصدوم به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد و تحت نظر قرار گرفت اما متاسفانه به علت وسعت خونریزی مغزی، سطح هوشیاری وی در روز بعد به پایین ترین سطح، افت کرد و در نهایت در تاریخ نهم اسفند مرگ مغزی وی توسط پزشکان متخصص جراحی و داخلی مغز و اعصاب، بیهوشی، داخلی و پزشکی قانونی تایید شد.

حسین‌پور در ادامه عنوان کرد: بعد از رضایت خانواده ایثارگرِ بهزاد نژاد برای اهدا اعضاء بدن عزیزشان، بلافاصله تیم جراحی از شیراز فراخوان و عضو پیوندی طی عمل هاروِست برداشته شد و با توجه به لزوم انتقال هر چه سریع تر عضو پیوندی، کبد با بالگرد اورژانس ۱۱۵ از بندرعباس به لار و از لار با همکاری اورژانس هوایی لارستان، به شیراز منتقل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه