English

آیت الله نوری همدانی:

باید با تواضع و صمیمیت با مردم ارتباط داشته باشیم

مرجع تقلید شیعیان خطاب به نخبگان و طلاب حوزه علمیه گفت: وظیفه ما تنها درس و بحث و در گوشه حجر نشستن و علم آموزی تنها نیست، بلکه باید با تواضع و صمیمیت با مردم ارتباط داشته، در میان جامعه باشیم و در حل مشکلات مردم بکوشیم و به جامعه خدمت کنیم.

باید با تواضع و صمیمیت با مردم ارتباط داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب شرکت کننده در ششمین دوره مسابقات علمی حوزه های سراسر کشور که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با تبریک ایام فرخنده ماه شعبان ضمن تقدیر و تجلیل از برگزار کنندگان این مراسم حضور در جمع طلاب نخبه جوان را توفیقی برای خود دانست.

وی بعثت رسول گرامی اسلام (ص) را سرآغاز پیدایش تمدن اسلامی توصیف و خاطر نشان کرد: اسلام از آغاز بر کسب علم و دانش تاکید و از دانش پژوهان تمجید و تکریم کرده است. پرورش دانشمندان بنام در علوم مختلف و وجود اصطلاحات عربی در علوم مختلف نشان دهنده این امر است که در آن سال ها مسلمانان در علوم مختلف پیشتاز بوده‌اند. 

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به خطبه 173 نهج البلاغه افزود: حضرت امیر مومنان (ع) در جنگ صفین هنگامی که پرچم اسلام را در دست داشتند فرمودند: « وَ لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ»؛ یعنی تنها کسانی می‌توانند پرچمدار اسلام باشند که اهل بصیرت و اهل صبر و استقامت باشند و بتوانند حق و باطل را به خوبی بشناسند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز و در دنیا کنونی باید به این مطلب توجه کنیم که استکبار در برابر حاکمیت حق و نظام مقدس اسلامی ما ایستاده است. از این رو شما عزیزان که پرچم داران اسلام در مقابل استکبار هستید باید با علم و بصیرت از نقشه‌های دشمنان و فتنه های آنان آگاه و موضع گیری مطابق با حق داشته باشید تا بتوانید فرهنگ اسلام و معارف آن را به سرتاسر جهان منتقل کنید.

آیت‌الله نوری همدانی همت بلند و پرهیز از تنبلی را راه رسیدن به موفقیت توصیف کرد و یادآور شد: شما عزیزان که سرمایه عمر و جوانی خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اید باید با همت بلند در این راه گام بردارید چراکه این راه، راه شیخ طوسی‌ها و شیخ مفیدها و دیگر فقهای بزرگ است. 

مرجع تقلید شیعیان تسلط بر ادبیات فارسی و عربی را از عوامل مهم در فراگیری علوم دینی همچون فقه، اصول و تفسیر بیان و خاطرنشان کرد: باید با قرآن و کتاب نهج البلاغه  و صحیفه سجادیه ارتباط و انس داشت تا از برکات و توفیقات آن برخوردار شد. تهجد و شب زنده داری از راه های مهم خودسازی و دستیابی به معنویت است از این رو نباید از اینها غفلت نمود.

آیت‌الله نوری همدانی یکی از سفارشات مهم اسلام را توجه و عنایت به مردم دانست و یادآور شدند: اسلام حد همسایگی را تا چهل منزل بیان نموده است و هر فرد مسلمانی باید نسب به رفع مسائل و مشکلات افراد جامعه اهتمام به ورزد.

وی گفت: وظیفه ما تنها درس و بحث و در گوشه حجر نشستن و علم آموزی تنها نیست، بلکه باید با تواضع و صمیمیت با مردم ارتباط داشته باشیم و در میان جامعه باشیم و از مسائل و مشکلات مردم با خبر باشیم تا در حل مشکلات بکوشیم و به جامعه خدمت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه