English

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان :

نظارت بر اصناف در کردستان ضعیف است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با انتقاد از اینکه امر نظارت در استان کردستان ضعیف است عنوان کرد: تعزیرات حکومتی قصد برابری با بازاریان را ندارد، بلکه با هدف نظارت بیشتر، در صدد کوتاه کردن دست سودجویان از بازار است.

نظارت بر اصناف در کردستان ضعیف است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، سید نجیب حسینی، امروز چهارشنبه (۱۰ اسفند) در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان، با اشاره به اهمیت رعایت حقوق مصرف کننده اظهار کرد: مصرف کننده باید قدرت انتخاب بر اساس قیمت مندرج بر روی کالا را داشته باشد و به این صورت بتواند تعادل در سطح بازار را با انتخاب کمترین قیمت برای خود رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی نظارت بر سیستم قضایی ایران بر عهده وزارت صمت و سایر دستگاه های متولی است، افزود: سازمان تعزیرات حکومتی آخرین حلقه زنجیره نظارت بر بازار است و باید تخلفات سطح بازار را رصد کرده و در صورت مشاهده تخلف با تشکیل پرونده مورد را بررسی کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان، عنوان کرد: متأسفانه در سیستم ایران تعدد دستگاه های نظارتی موجب شده که تعدد مراجع افزایش یافته و امر نظارت به درستی انجام نشود.

وی، با بیان اینکه در سطح استان کردستان اصناف منصف زیادی وجود دارد که صادقانه به مردم خدمت ارائه می دهند، ادامه داد: یکسری اصناف و سواستفاده کننده هم در بازار وجود دارد که باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرند.

حسینی، از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و بیان کرد: طی اجرای این طرح، گروه های کارشناسی برای نظارت راهی بازار می شوند و با متخلفان برخورد لازم را خواهند داشت.

به گفته وی، این طرح سه اکیپ دارد و هر اکیپ نیز یک قاضی به همراه دارد تا با شدت و حدت موارد احتمالی به همراه نیروی انتظامی برخورد شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان افزود: تا پایان سال، کشیک ها تا ساعت ۸ شب ادامه دارد، اما در ایام رمضان تا ساعت ۳ بعدازظهر حضور خواهند داشت‌.

وی تاکید کرد: تعزیرات حکومتی بازرس انفرادی ندارد و همیشه به صورت گروهی وارد بازار می‌شود. 

حسینی، با انتقاد از اینکه امر نظارت در استان کردستان ضعیف است عنوان کرد: تعزیرات حکومتی قصد برابری با بازاریان را ندارد، بلکه با هدف نظارت بیشتر، در صدد کوتاه کردن دست سودجویان از بازار است.

وی خاطرنشان کرد: مردم از تعزیرات حکومتی انتظار یاری و نظارت دارند و بر همین اساس ما نیز با کسی تعارف نداشته و با همه توان در کنار مردم هستیم، برای تحقق این امر رسانه های استان نیز باید یاری رسان ما باشند.

مدیرکل تعزیرات حومتی استان کردستان، اعلام کرد: امسال در حوزه کالا و اصناف، ۵ هزار و ۵۴۲ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شده از این تعداد، ۵ هزار و ۴۷۸ فقره بررسی شده و ماباقی هم در دست بررسی است.

وی اعلام کرد: در حوزه قاچاق نیز سه هزار و ۳۵۳ فقره پرونده برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که از این تعداد سه هزار و ۳۳۹ فقره بررسی شده و ۶۹ فقره دیگر باقی مانده است.

به گفته حسینی، در حوزه بهداشت، ۲۸۴ فقره پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۲۷۴ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی میزان جرایم وصول شده برای مجموع این پرونده ها را بیش از ۷۳ میلیارد و ۲۸۳ میلیون تومان اعلام کرد.

حسینی از نصب۲۸۶ پلاکارد و پلمب مغازه در سطح استان طی سال جاری خبر داد و عنوان کرد: قاچاق هزار و ۳۷۵ دستگاه کولر گازی مهم ترین پرونده سال جاری بوده که با جریمه نقدی مختومه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه