English

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در تنظیم بازار موثر است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در تنظیم بازار نقش موثری دارد.

برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در تنظیم بازار موثر است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، طه سمیعی در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار کرد: تنظیم بازار به عنوان مجموعه راهبردی، در راستای حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان بوده و هدف از ایجاد آن افزایش رفاه اجتماعی است.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از ابزارهای تنظیم بازار برگزاری نمایشگاه است، افزود: معمولا این نمایشگاه ها در فصولی از سال برگزار می شود که حجم تقاضا با توجه به شرایط موجود بالا است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در ایام عید و به منظور رفاه حال شهروندان نمایشگاه های عمومی در ۷ شهرستان استان و فروش های فوق العاده در واحدهای صنفی استان برگزار می شود.

سمیعی یادآور شد: در نمایشگاه بهاره امسال ۴۸۰ غرفه از جمله مواد پروتئینی، مواد غذایی، آجیل، شوینده ها و دیگر نیازهای سبد خانوار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کالاهای موجود در نمایشگاه با حداقل ۱۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت متعارف بازار و ۱۵ درصد نسبت به قیمت تمام شده کالا عرضه می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در راستای رفاه شهروندان و تامین مایحتاج مردم در ایام عید هماهنگی هایی با واحدهای صنفی صورت گرفته و در این راستا ۴۲۰ واحد صنفی آمادگی لازم را برای برگزاری فروش فوق العاده در استان دارند.

سمیعی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این مطلب که یکی از مصادیق ورود دولت در بازار تنظیم بازار است، یادآور شد: تنظیم بازار مجموعه ای از سیاست ها و برنامه هایی است که به منظور ایجاد همگرایی در زنجیره ای ارزش کالاها و خدمات در بازار و حمایت عاملین آن اتخاذ می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه