English

سامانه هوشمند روان‌سازی ترافیک، در شیراز رونمایی شد

سامانه هوشمند روان‌سازی ترافیک به عنوان خدمت نوین از شهرداری شیراز رونمایی شد.

سامانه هوشمند روان‌سازی ترافیک، در شیراز رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سامانه هوشمند روان‌سازی ترافیک به عنوان خدمت نوین از شهرداری شیراز با حضور مهدی نصیری، رئیس کمیته هوشمند سازی و فناوری های نوین و اطلاعات شورای شهر شیراز، مصطفی کیانی رحیمی، رییس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر، هادی شه دوست شیرازی، معاون حمل و نقل و ترافیک، سرهنگ موسوی معاون پلیس راهور استان فارس، مدیران شهرداری و تعدادی از فرماندهان نیروی انتظامی رونمایی شد.

به گفته مهدی نصیری رئیس کمیته هوشمند سازی و فناوری های نوین و اطلاعات شورای شهر شیراز، این سامانه یک خدمت نوین از شهرداری در تعامل با شرکت های دانش بنیان در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است و تمرکز بر هوشمندسازی ترافیک و حمل‌ و نقل باعث کاهش جدی در هزینه در پروژه‌های عمرانی خواهد شد که به نفع شهر است.

به اعتقاد این عضو هیئت رئیسه شورا بخشی از کاهش ترافیک از طریق هوشمند سازی با اقداماتی زود بازه و کم هزینه تر قابل اجرا است.

او درباره مزایای این سامانه توضیح می دهد که روان سازی جریان ترافیک در معابر پرتردد شهر به وسیله نظارت هوشمند تصویری، استفاده حداکثری از توان دوربین های نظارت تصویری در سطح شهر در جهت مدیریت و کنترل ترافیک اعمال کاملا مکانیزه و خودکار تخلفات ساکن خودروها، ترویج فرهنگ پارک صحیح خودرو در محل مناسب و احترام به حقوق شهروندی، جلوگیری از پارک‌های دوبله و رفع مشکل ازدحام ناشی از آن جلوگیری از پارک خودروها در ایستگاه های اتوبوس و تاکسی و کنترل مکانیزه باراندازهای وسایل نقلیه باری در سطح شهر است.

 به باور نصیری هوشمند سازی و روان سازی ترافیکی از جمله ساخت پارکینک ها، منطقه بندی سطح شهر و افزایش تعداد و کیفیت حمل و نقل عمومی و تسهیلاتی که توسط شورای شهر برنامه ریزی و توسط شهرداری اجرایی گردد.

BMS یا سامانه کنترل نظارت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی با هدف مدیریت هوشمند و اعلام زمان رسیدن نزدیک اتوبوس به ایستگاه مدنظر شهروند و خط اتوبوس مدنظر از جمله مزایای این هوشمند سازی است که نصیری به آن پرداخت.

او همچنین از رونمایی پارکینگ های هوشمند در آینده ی نزدیک خبر داد و گفت: با این اقدام امکان نوبت اینترنتی پارکینگ از منزل وپرداخت ها بصورت مکانیزه وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه