English

مسئولان کشوری نگاه ویژه تری به اشتغال کرمانشاه داشته باشند

استاندار کرمانشاه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را از اولویت های مهم استان دانست و گفت: برای رفع مشکلات این بخش نیازمند حمایت های بیشتر از سوی مسئولان ملی هستیم.

مسئولان کشوری نگاه ویژه تری به اشتغال کرمانشاه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در دیدار معاون نوسازی و بهره برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) که با هدف بررسی و تسریع در تکمیل طرح «بیواتانول» کرمانشاه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت و نیاز اشتغال و تولید در استان کرمانشاه چندین برابر کشور است و ما برای اشتغالزایی و رونق تولید در استان باید هر چه بیشتر تلاش کنیم.

وی ادامه داد: با تمام توان برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه برنامه ها را اجرایی و پیگیری می کنیم اما با توجه به مشکلات استان، نیاز به حمایت بیشتری داریم.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به سفر روز دوشنبه خود به تهران برای پیگیری و کمک به اجرای طرح های صنعتی استان گفت: به صورت جدی اجرای این پروژه ها را با هدف کمک به رونق اقتصادی در دستور کار قرار داده ایم و خوشبختانه در این زمینه به نتایج خوبی هم دست پیدا کرده ایم.

صحرایی از تشکیل یک کارگروه ملی سه جانبه برای تامین مالی پروژه های مهم استان خبر داد و افزود: این کارگروه یکی از مصوبات جلسه روز گذشته قرارگاه ملی اشتغال استان است که قرار است با حضور رئیس هیات مدیره بانک صادرات به عنوان نماینده مدیران بانک های کشور، نماینده هیات دولت و نماینده استان کرمانشاه تشکیل شود و امید می رود تا پایان سال تصمیمات مناسبی برای گشایش های مالی در اعتبار پروژه های استان داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس تولید کننده بیواتانول در استان از آن به عنوان طرحی مهم و ضروری به منظور تامین سوخت پالایشگاه ها نام برد و گفت: باید نگاه توسعه ای به طرح بیواتانول داشته باشیم زیرا بازار مصرف بالایی برای این کارخانه وجود دارد به طوری که علاوه بر پالایشگاه موجود کرمانشاه، اقدامات لازم برای آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه آناهیتا نیز در دست اجراست.

صحرایی تصریح کرد: باید تلاش کنیم که در آینده یک زنجیره تولید از این طرح در استان داشته باشیم و زیرساخت ها آن هم در کرمانشاه فراهم است.

کارخانه «بیواتانول» اولین واحد تولیدکننده سوخت سبز کشور است و بیواتانول آن از ذرت و ضایعات گندم تولید و به عنوان مکمل بنزین استفاده می‌شود.

گفتنی است که مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در پاییز امسال را ۱۲.۹ درصد اعلام کرد که نسبت به پاییز سال گذشته با ۱۳.۲ درصد، سه دهم درصد کاهش یافته است.

براساس اعلام این مرکز در پاییز امسال متوسط نرخ بیکاری کشور ۸.۲ درصد بوده که براین اساس نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۴.۷ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه