English

مدیرکل گمرک اصفهان خبرداد؛

افزایش ۱۸۴ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان

مدیرکل گمرک اصفهان گفت:درآمد گمرکات استان اصفهان در ۱۱ ماه امسال ۲۲ هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۸۴ درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رسول کوهستانی پزوه بیان داشت: امسال ۱۳۹ هزار و ۶۰۹ تن کالا به ارزش ۶۶۷ میلیون و ۶۲۲ هزار دلار از طریق گمرکات استان اصفهان ترخیص شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۳۴ درصد و از نظر ارزش ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین امسال تشریفات واردات از طریق گمرک اختصاصی مجتمع فولاد مبارکه ۵۱ هزار تن و به ارزش ۲۰۷ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۴ و از لحاظ ارزش ۹ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این مدت صادرات گمرک اختصاصی ذوب آهن هم ۱۶ هزار تن و به ارزش ۲۵ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۹۲ و از لحاظ ارزش ۷۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک اصفهان عمده کالا‌های وارداتی گمرکات استان اصفهان را ماشین آلات خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی برشمرد و افزود: ۱۷۸ میلیون دلار ماشین آلات و دستگاه‌های مکانیکی باسهم ۲۷ درصد، ۱۰۵ میلیون دلار ماشین آلات برقی با سهم ۱۶ درصد، ۱۰۴ میلیون دلار چدن، آهن و فولاد با سهم ۱۶ درصد، ۱۸ میلیون دلار الیاف سنتینک با سهم ۳ درصد و ۱۶ میلیون دلار مواد پلاستیکی با سهم ۲ درصد از طریق گمرکات استان اصفهان در سال جاری ترخیص شده است.

رسول کوهستانی پزوه درباره مهم ترین کشور‌های مبدا واردات به گمرکات استان اصفهان گفت: در این مدت امارات متحده عربی با ۲۵ درصد سهم و ۱۶۷ میلیون دلار، چین با ۱۶ درصد سهم و ۱۰۹ میلیون دلار، ترکیه با ۱۶ درصد سهم و ۱۰۷ میلیون دلار، کره جنوبی با ۷ درصد سهم و ۴۷ میلیون دلار و آلمان با ۶ درصد سهم و ۳۹ میلیون دلار، مبدا واردات کالا به مقصد گمرکات استان اصفهان بوده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی