English

در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرمحمدیه اتقاق افتاد؛

افتتاح اولین نیروگاه برق خورشیدی و گارگاه آموزشی

در راستای توسعه آموزشهای مهارتی در بخش فناوری های نوین، اولین نیروگاه برق خورشیدی و گارگاه آموزشی استان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای دو منظوره محمدیه تجهیز و افتتاح شد.

افتتاح اولین نیروگاه برق خورشیدی و گارگاه آموزشی

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، در مراسمی با حضور علی رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، احمد بارگاهی مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری و اشتغال، حجت الاسلام سید محمود عرب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین، مصطفی غفوری فرماندار البرز، فلاح امینی بخشدار و روشن رئیس شورای شهر محمدیه اولین نیروگاه برق خورشیدی و گارگاه آموزشی در این شهر افتتاح شد.

حجت الاسلام محمود عرب در این مراسم اظهارداشت: با راه اندازی این نیروگاه خورشیدی 10 کیلووات (on-grid) که به شبکه برق شهری متصل شده علاوه بر تامین برق مورد نیاز مرکز مابقی ۴۰ درصد انرژی تولید شده به فروش برسد.

  عرب تصریح کرد: با راه اندازی این نیروگاه امکان آموزشهای عملی فراهم شده و علاقمندان می توانند آموزش های تخصصی را در این مرکز سپری کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین یادآورشد: در دوره استاندارد طراحی و نصب نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک (فناوری تبدیل نور به الکتریسیته ) متصل به شبکه به میزان ۳۲۰ ساعت و استاندارد دوره طراحی سیستم های تولید برق خورشیدی به مدت ۴۸ ساعت (of-grid)به صورت دوگانه حضوری و مجازی برگزار می شود.

وی یادآورشد: این دوره ها با همکاری شرکت های صنایع مرتبط مانند سولار صنعت کاسپین و شرکت  هورایش البرز آموزش داده می شود.

عرب تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون با برگزاری دوره های آموزشی برای ۱۱۰۰ نفر در مجموع ۵۵۳ هزار نفر ساعت به متقاضیان ۳۱ استان کشور آموزش های تخصصی ارائه شده است.

وی اظهارداشت: همچنین آموزش های HSE (بام) نیروگاههای برق خورشیدی نیز بخشی از این آموزشها بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه استان قزوین گفت: ما متولی  آموزش هستیم و قرار نیست اشتغال هم ایجاد کنیم اما در راستای مسئولیت اجتماعی با ارتباطی که با واحدهای صنعتی و مراکز کاریابی داریم تلاش می کنیم ضمن نیازسنجی بر اساس نیاز روز بتوانیم آموزش های تخصصی را گسترش دهیم تا پس از کسب مهارت امکان اشتغال افراد مهیا شود.

وی اضافه کرد: در استان قزوین 10 مرکز آموزش فنی حرفه ای و 230 آموزشگاه آزاد هم با ارائه آموزش های تخصصی و مهارتی به جامعه هدف خدمت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه