English

شهیب زاده عنوان کرد؛

استانداردهای محصولات کشاورزی صادراتی در خوزستان رعایت می‌شود

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با تاکید بر اینکه استانداردهای کشورهای مقصد صادرات محصولات کشاورزی رعایت می‌شود گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصولات خود را دارند باید بر اساس استانداردها از آفت کش‌های تطبیقی و مورد تایید کشور مقصد استفاده کنند.

استانداردهای محصولات کشاورزی صادراتی در خوزستان رعایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، ناجی شهیب زاده سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان‌کرد: کشاورزان برای صادرات محصولات خود باید در سامانه سماک اقدام به دریافت گواهی ارتقای سلامت و کد شناسه محصول کنند.

وی ادامه‌داد: محصولات کشاورزی صادر شده استان از لحاظ آلوده نبودن به آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای، طبق شرایط ورود کشورهای مقصد و آفات مهم در منطقه، مورد بازرسی قرار گرفته و فرآیند صدور گواهی بهداشت نباتی این کالاها با همکاری کلینیک‌های بخش گیاه پزشکی مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور، انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان به صادرات ۲۵۰ هزار و ۷۴۸ هزار تن محصول کشاورزی در ۹ ماهه امسال از استان اشاره‌کرد و گفت: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۲۴۱ فقره برگ گواهی بهداشت نباتی توسط کارشناسان قرنطینه مستقر در گمرکات و مرزهای استان صادر شده است.

وی گفت: به‌صورت شبانه روزی کارشناسان این سازمان در پست‌های قرنطینه مستقر هستند و در این بازه زمانی بیش از ۱۰ میلیون تن محصولات و نهاده‌های کشاورزی وارد کشور شده که پس از بازرسی و کنترل گواهی بهداشت ترخیص شده است.

به گفته شهیب زاده، مقدار بیش از هفت هزار تن محصولات کشاورزی ترانزیتی نیز مورد بازرسی قرار گرفته و تحت نظارت از مبادی خروجی به کشورهای مقصد هدایت شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان عمده محصولات صادراتی استان را انواع محصولات زراعی و باغی شامل؛ کلم، فلفل دلمه، سیب زمینی، سیب درختی و... عنوان کرد و گفت: کشورهای هدف صادراتی عمدتا کویت، عراق، روسیه، قزاقستان، ارمنستان، بلاروس و گرجستان هستند.

بر اساس این گزارش، خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی، رتبه نخست تولیدات کشاورزی را در کشور دارد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه