English

موزه رشتی‌دوزی و کارگاه‌های صنایع‌دستی رشت میزبان ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی

ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی یونسکو امروز و در ادامه بازدید خود، از موزه رشتی‌دوزی، سرای صنایع‌دستی، خانه کارآفرینی و مهارت صنایع‌دستی و کارگاه چرمی دست‌دوز دایره هنر کار بازدید کردند.

موزه رشتی‌دوزی و کارگاه‌های صنایع‌دستی رشت میزبان ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، ولی جهانی امروز با اعلام این خبر گفت: ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی در دومین روز سفر خود به شهر رشت، از موزه رشتی‌دوزی رشت واقع در عمارت کلاه‌فرنگی و اجرای زنده هنرمندان صنایع‌دستی که با هدف حفظ و معرفی هنرهای سنتی دایر شده، بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: موزه رشتی‌دوزی نخستین موزه تخصصی این رشته ارزشمند است که نقطه عطفی در شناسایی و معرفی صنایع‌دستی استان گیلان بوده و می‌تواند تاثیر بسزایی در رونق گردشگری استان بگذارد.

او بیان کرد: رشتی‌دوزی از جمله رشته‌های ارزشمند صنایع‌دستی استان گیلان است و شهر رشت نیز در سال‌های گذشته بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان به عنوان شهر ملی رشتی‌دوزی ثبت و معرفی شده است.

جهانی همچنین افزود: در ادامه بازدیدهای امروز صبح، ارزیابان از سرای صنایع‌دستی واقع در بنای قدیم شهرداری رشت، نمایشگاه تمبر و البسه محلی واقع در ساختمان اداره پست، کارگاه چرمی دست‌دوز دایره هنر در خیابان سعدی، خانه کارآفرینی و مهارت صنایع‌دستی در رشتیان بازدید کردند.

 
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه