English

رییس دیوان عالی کشور:

اجرای عدالت ضامن حفظ نظام است

رییس دیوان عالی کشور گفت: هیچ چیز در این کشور به اندازه اجرای عدالت، نظام را حفظ نمی کند.

اجرای عدالت ضامن حفظ نظام است

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم در جریان سفر به شهرستان خمین در بیت تاریخی امام راحل با اشاره به اینکه در زمان مراجعه دو نفر به عدلیه، قاضی به واسطه ادله مسئله را حل  و فصل می کند و تلاش می کند که حق را اجرایی کند، اظهار کرد: دست ما برای برقراری عدل باز است و چتر عدل باید به شکل عمومی فارغ از راست و چپ، کافر و مسلمان، زن و مرد و پیر و جوان باز شود.

وی با تاکید بر اینکه در جایگاه اجرای عدل نباید بین افراد تفاوتی قائل شد و حکم صادره باید عادلانه باشد، افزود: اگر از مسیر عدل خارج شویم باید بدانیم که از مسیر حق خارج شده ایم و نارضایتی خداوند و مردم را خواهیم داشت. باید به مسئله جلب رضایت جامعه توجه و نگاه ویژه داشت.

مرتضوی مقدم با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در موقعیت و زمانی قرار گرفته که بیشترین زحمت برای مسئولان وجود دارد، افزود: فردی که بخواهد مسئولیت و دین خود را نسبت به نظام ادا کند، بار سنگینی به دوش دارد و امروز بواسطه وجود فضای مجازی، برخی نارضایتی ها و دشمنی ها و فعالیت رسانه های معاند علیه نظام جمهوری اسلامی و وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، مسئولیت سنگینی به دوش داریم.

رییس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه کار ارباب رجوع را نباید یک ساعت به تعویق انداخت و باید بلافاصله کار مردم در ادارات اجرایی شود، گفت: انجام برخی از امور بسیار ساده است، اما به دلیل اینکه مشکلات خود را ارجح می دانیم، کار مردم را روزها به تعویق می اندازیم. البته شاهدیم که برخی از مدیران برای انجام امور، شبانه روز در حال فعالیت هستند.

مرتضوی تصریح کرد: هیچ چیز در این کشور به اندازه اجرای عدالت نظام را حفظ نمی کند و اگر دوستدار نظام و مردم هستیم باید عدالت را اجرایی کنیم.

رییس دیوان عالی کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل، ارزش قائل شدن برای وقت مردم است که متاسفانه گاهی به این امر اهمیت لازم داده نمی شود، گفت: وقت مردم بسیار ارزشمند است، اگر فردی را در یک ساعت مشخص دعوت می کنیم، باید درست در همان ساعت پاسخ خود را دریافت کند، نباید هیچ فردی برای کار خود معطل شود، اما متاسفانه در همه ادارات و جایگاه ها شاهد هدررفت وقت مردم هستیم و بخشی از نارضایتی مردم به این مسئله بازمی گردد، اگر به دنبال جلب رضایت مردم هستیم باید در زمانی درست پاسخگو باشیم.

وی تاکید کرد: در کنار اهمیت دادن به وقت مردم، نباید برای آنها هزینه تراشی کنیم، گاهی افراد برای انجام کار خود باید مسافت زیادی طی کنند و بابت این مسافت هزینه کنند، اینکه کار مردم را به روزهای دیگر موکول می کنیم، عملا هزینه تراشی محسوب می شود و مراتب نارضایتی را ایجاد می کند در حالی که باید این مسائل اصلاح شود.

مرتضوی مقدم خواستار تسهیل کردن کار مردم شد و گفت: نباید یک گره را تبدیل به دو گره کرد، بلکه باید کار را تسهیل کرد که قطعا مدیرانی که اینگونه عمل کنند کم هستند. اگر مدیری بیش از توان خود تلاش کرد و کار مردم را به انجام رساند قطعا جای تشکر دارد، اما اینکه مدیری وظیفه خود را انجام می‌دهد، نیازی به تشکر مردم نیست و اصلا نباید انتظاری هم بابت تشکر داشت.

وی بیان کرد: مردم مسئولان را یکی می دانند و اگر یک نفر رفتار و عملکرد اشتباه داشته باشد، نارضایتی از نظام رقم می خورد چراکه همه ما وابسته به نظام هستیم، به همین دلیل باید با تشریک مساعی بار نظام را همگی با هم برداریم و اگر هر کدام از ما کوتاهی کنیم به نظام ضربه زده ایم. اگر همه مسئولان هم صدا باشند می توانند هر راهی را باز کنند و گاهی انسان باید از حق خود به خاطر نظام گذشت کند. 

درپایان مرتضوی مقدم تاکید کرد: در دورانی قرار داریم که دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی کمر بسته اند، باید بیدار شویم، سرمایه این نظام مردم هستند و باید این سرمایه را حفظ کرد، به داد آنها رسید و برای رفع مشکلات آنها همت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه