English

ریئس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری کردستان؛

استقلال وکیل یک ضرورت در جامعه امروز است

رییس کانون وکلای استان کردستان گفت: با اشاره به اینکه مردم به نقش وکیل مستقل پی برده‌اند، عنوان کرد: نیاز به حضور وکلا در کنار مردم بسیاری از مشکلات جامعه را تسهیل می‌کند.

استقلال وکیل یک ضرورت در جامعه امروز است

به‌ گزارش خبرگزاری موج کردستان، احمد نامداری، ریئس کانون وکلای دادگستری کردستان در نشست خبری به مناسبت هفت اسفند، روز وکیل اظهار کرد: کانون وکلای استان کردستان، به عنوان قدیمی ترین صنف مدنی و اجتماعی با مردم ارتباط مستقیم و‌خوبی دارد.

نامداری با اشاره به مدت فعالیت کانون افزود: این کانون در کردستان از سال ۸۵ با ۶۰ وکیل شروع به فعالیت کرده و اکنون با هشتمین هیات مدیره خود مشغول به فعالیت بوده و ۴۷۴ وکیل دارد که از این تعداد ۲۹ نفر نتوانسته اند پروانه کار خود را تمدید کنند و‌همچنین تاکید مرد: روز استقلال وکیل را روزی غیر سیاسی است و استقلال به این معنی است که وکیل بتواند بدون هیچ ترسی و واهمه ای از حقوق مردم دفاع کند.

وی در ادامه تاکید کرد، واگذاری وکالت ۱۲۱ پرونده از جانب دادگستری به وکلای این کانون اشاره و اضافه کرد: سال قبل همچنین وکلای این کانون ۲۸ پرونده مربوط به مددجویان کمیته امداد و ۳۹ پرونده مددجویان بهزیستی را وکالت کردند. و همچنین امسال ۶۸۲ مشاوره رایگان توسط این کانون انجام شده است، افزود: هر وکیل موظف است که در طول سال سه پرونده معاضدتی و یک پرونده تسخیری رایگان در استان به عهده بگیرد.

ریئس کانون وکلا در ادامه با توجه به اغتشاشات اخیر و وظیفه وکلا افزود: اعتراضی که منجر به اغتشاش و آشوب شود مورد حمایت  کانون وکلای استان است و دولت باید زمینه‌ای فراهم کند تا مردم مطالبات و خواسته های خود را به صورت قانونی مطرح و پیگیری نمایند.

نامداری در ادامه اظهار داشت: امسال با برگزاری آزمون طرح تسهیل، از فارغ‌التحصیلان رشته حقوق ۹۸ نفر جذب شدند که تعداد خدودا ۱۷ نفر از سهمیه ایثارگرانبرخپردار  بودند و‌همچنین وکلا باید آبان ماه پروانه وکالت خود را تمدید کنند اما به دلایل کمبود پرونده های قابل پیگیری تاکنون تعداد ۲۹ نفر از وکلا پروانه‌های خود را تمدید نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۶۸۲ مشاوره رایگان توسط این کانون انجام شده است، افزود: هر وکیل موظف است که در طول سال سه پرونده معاضدتی و یک پرونده تسخیری رایگان در استان به عهده بگیرد.

ریئس کانون، کاهش تعداد پرونده‌های ورودی  را منوط به اجباری شدن وکالت و استفاده افراد از وکیل خواند و گفت: در دادگستری‌ها ورودی پرونده‌ها زیاد است اما با اجباری شدن وکالت تعداد پرونده‌ها به دادگستری‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

ضیایی عضو هیات مدیره کانون وکلای کردستان در نشست خبری اعلام کرد: تعامل نهاد رسانه با کانون وکلا امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیردکه لازم است تفاهمنامه بین کانون وکلا و خانه مطبوعات عقد شود تا ارتباط بیشتری بین اصحاب رسانه و کانون وکلا ایجاد شود.

امیر احمدی، عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان کردستان در ادامه این نشست اظهار داشت: موکل در انتخاب وکیل آزاد  است و  در این خصوص ۶۰۰ نفر وکیل از طرف کانون وکلا جهت دفاع از حقوق مردم به دادگستری استان معرفی شده اند.

عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان کردستان بر اهمیت استقلال کانون وکلا در جهت دفاع از حقوق مردم و رفع مشکلات زیادی در جامعه تاکید و عنوان کرد: ادغام کانون وکلا با مرکز وکلای قوه قضاییه استقلال کانون وکلا را خدشه دار خواهد کرد؛ در این زمینه و در راستای مخالفت با این اقدام، جلسات متعددی برگزار شده که منتظر نتیجه مطلوب هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه