English

رییس کانون وکلای کردستان:

استقلال وکیل در جامعه امروز یک ضرورت است

رییس هیات مدیره کانون وکلای استان کردستان گفت: استقلال وکیل در جامعه امروز یک ضرورت است و نفع آن به اقشار مختلف مردم بر می گردد.

استقلال وکیل در جامعه امروز یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری موج کردستانن، احمد نامداری روز یکشنبه در نشست خبری هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان کردستان به اهمیت وکیل در دادرسی ها اشاره کرد و گفت: مردم به نقش وکیل مستقل پی برده‌اند و وجود وکیل باعث می شود حق مردم در دادرسی‌ها محفوظ شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ورودی پرونده ها به دادگستری زیاد است اما اگر وکالت اجباری شود و مردم از وکیل استفاده کنند، تعداد ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها کاهش می‌یابد.

رییس هیات مدیره کانون وکلای کردستان تصریح کرد: اگر دولت و مجلس وکالت را جز کسب و کار اعلام می‌کنند باید به ایجاد اشتغال آن نیز توجه کند چرا که بی‌توجهی به این قضیه سیستم دلالی را بیشتر می‌کند.

نامداری در مورد تعرفه حق وکالت هم گفت: آیین نامه تعرفه حق وکالت در همه دفاتر وکالت وجود دارد و همه مردم می توانند به آن دسترسی داشته باشند؛ ضمن اینکه تعیین تعرفه به صورت خصوصی بین وکیل و موکل قانونی است.

تعلیق پروانه ۲ وکیل در کردستان

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۱۱۳ پرونده شکایت از وکلای استان در مراجع قضایی در حال رسیدگی است که بیشترین آن مربوط به عدم حضور وکیل در جلسات دادرسی است.

نامداری افزود: امسال ۸۴ پرونده شکایت از وکلای کردستان منجر به منع تعقیب شد و ۳۵ فقره نیز در دادگاه انتظامی در حال رسیدگی است، ضمن اینکه پروانه وکالت ۲ وکیل هم تعلیق شد.

وی با بیان اینکه تخلفات وکلا از درجه یک تا ۶ طبقه بندی می‌شود، افزود: کانون وکلا از قدیمی‌ترین صنف جامعه است که ارتباط تنگاتنگی با مردم دارد و برای خود مسوولیت اجتماعی و مدنی ایجاد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه