English

دادستان قزوین:

بیش از ۵ هزار محتوای مجرمانه از فضای مجازی حذف شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ضمن اشاره به اجرای 5 مرحله طرح پایش و پاکسازی، از حذف بیش از 5 هزار محتوای مجرمانه خبر داد.

بیش از 5 هزار محتوای مجرمانه از فضای مجازی حذف شد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین درخصوص اقدامات یکساله معاونت فضای مجازی دادستانی مرکز استان قزوین گفت: امروزه فرصت فضای مجازی در سایه عدم نظارت های دقیق به تهدید تبدیل شده و بستر وقوع بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی محسوب می شود و به همین خاطر کنترل و نظارت بر این فضا همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست قوه قضاییه بوده و هست.

وی افزود: در همین راستا شورای فضای مجازی دادگستری استان قزوین تشکیل و رصد، تشخیص، کشف، شناسایی و کنترل مجرمین و محتوای منتشره در شبکه های اجتماعی از اهداف این شورا است.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: بر اساس اقدامات صورت گرفته کاهش 5 درصدی میانگین پرونده با عناوین اتهامی مرتبط با فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شده است.

دادستان مرکز استان همچنین اظهار داشت: تاکنون دوازده جلسه کمیته رصد و تشخیص ناهنجاری های فضای مجازی نیز تشکیل شده که در این راستا بیش از 95 درصد از مجرمین و هنجارشکنان فضای مجازی استان شناسایی و تحت رصد قرار دارند.

رجبی تاکید کرد: با شناسایی کاربران شاخص و تاثیرگذار از جمله عکاسان، آرایشگران، هنرمندان، بلاگرها، پزشکان و... و با اجرای 5 مرحله طرح پایش و پاکسازی فضای مجازی؛ بیش از 5 هزار محتوای مجرمانه حذف شد.

این مقام مسئول یادآور شد: بانک اطلاعات کاربران شاخص، مدیران گروها و کانال ها نیز تشکیل شده و فعالیت این افراد نیز پیوسته تحت رصد و نظارت دستگاه های متولی قرار دارد و با ایجاد شعب تخصصی رسیدگی در دادسرا ها و محاکم، جرائم فضای مجازی به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می گیرد.

گفتنی است رجبی در پایان تشکیل 3 نشست کمیته عملیات روانی، تشکیل تیم واکنش سریع، برگزاری نشست با فعالان موثر فضای مجازی از جمله اصحاب رسانه، حوزه هنری، بسیج رسانه و... را از دیگر اقدامات مهم معاونت فضای مجازی دادستای مرکز استان قزوین دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه