English

سالانه ۳۵۰ هزار تن برداشت آبزیان در هرمزگان انجام می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: سالانه ۳۵۰ هزار تن انواع آبزیان در استان برداشت می‌شود که ۹۰ درصد مربوط به صید و صیادی و ۱۰ درصد نیز در حوزه پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو است.

سالانه ۳۵۰ هزار تن برداشت آبزیان در هرمزگان انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار با نمایندگان تعاونی‌های صیادی هرمزگان اظهار داشت: باتوجه به این ظرفیت خوب و برای تقویت ذخایر آبزیان، زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان در آب‌های غرب استان ایجاد شده و کار مطالعه احداث این زستگاه‌ها در شرق نیز درحال انجام است.

وی صید و توجه به صیادان بومی را از اولویت‌های مهم در هرمزگان دانست و بیان کرد: آمادگی برای حمایت از جامعه صیادی وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عنوان کرد: جامعه صیادی باید بر لزوم اتحاد و انسجام و دوری از اختلافات توجه کنند تا بتوانند در قالب اتحادیه استانی حرف‌های خود را بهتر به گوش مسوولان برسانند.

دوستی اضافه کرد: آماده‌ایم مجوزهای صیادی اخذ شده را به اتحادیه با شناختی که از صیادان دارد، بدهیم تا نسبت به توزیع مجوزها اقدام کند.

بنا به نظر استاندار هرمزگان، اتحادیه متمرکز و یکپارچه می‌تواند جامعه صیادان این استان را خوبی نمایندگی کرده و بر مجلس و دولت تاثیر گذاشته و خواسته‌های این جامعه پر تلاش زودتر محقق شود.

دوستی یادآورشد: در راستای کمک به صیادان آمادگی داریم تسهیلات کم بهره برای خرید ادوات صیادی به صیادان اعطا کنیم.

وی، با اشاره به اینکه استان هرمزگان ۶۳ بندرگاه تجاری و صیادی کوچک و بزرگ دارد، گفت: برای لایروبی این بندرگاه‌ها برنامه ریزی شده تا همه بنادر لایروبی شوند.

استاندار هرمزگان اظهارامیدواری کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ این مساله به نتیجه برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه