English

با حضور فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور:

کارت ویژه ضابط دادگستری یگان حفاظت در مازندران رونمایی شد

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از رونمایی کارت ویژه ضابط دادگستری یگان حفاظت در مازندران خبر داد.

کارت ویژه ضابط دادگستری یگان حفاظت در مازندران رونمایی شد

به‌ گزارش خبرگزای موج مازندران، سردار حسن مهری فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین رونمایی از کارت ویژه ضابط دادگستری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در استان مازندران برگزار شد؛ اظهار داشت: به‌ گفته مقام معظم رهبری میراث‌فرهنگی، هویت کشور است و وظیفه همه ما حفاظت از آن است.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به صورت کلی 35 هزار اثر ثبت ملی در کشور را محافظت می‌کند، ادامه داد: 27 اثر ثبت جهانی داریم که با کمک نهادهای بین المللی محافظت می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور تصریح کرد: در یک هزار و 216 حوزه نیروهای ما مستقر هستند و از آثار میراثی کشور در 31 رده استانی و 435 رده شهرستانی محافظت می‌کنند و همچنین در کشور 260 پایگاه حفاظتی وجود دارد.

مهری، ابعاد مأموریتی یگان حفاظت از اموال منقول و غیرمنقول اماکن حفاظتی را در 4 بعد حفاظتی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی برشمرد و افزود: راهبردهایی در موضوع حفاظت از آثار تاریخی برای پیگیری کیفری و غیر کیفری اتخاذ شده و در این حوزه اقدامات مناسبی در دست انجام است که امیدواریم به نتایج مثبت مندرج شود.  

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 18.5 میلیون نفر از اماکن فرهنگی تاریخی کشور بازدید کردند، تصریح کرد: در حفاظت از آثار تاریخی از همکاری 6 هزار نفر از اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران بهره بردیم و تلاش ما این بوده که همه نهادهای مرتبط آموزش و پرورش، اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها و... را متناسب با حوزه‌های مختلف دعوت به همکاری کنیم.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور،شماره ۰۹۶۶۲ را سامانه ارتباط عمومی برای موارد میراثی از سوی مردم اعلام کرد و گفت: پیشگیری کم هزینه‌ترین کار است و هدف ما کاهش هزینه‌های ارتکاب جرم است. بنابراین اولویت ما رویکرد غیر کیفری است و وقتی در این مهم نتایج مدنظر محقق نشد با شدت بیشتری در رویکرد کیفری ورود خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برابر قانون ساخت، نگهداری و فروش فلزیاب‌ها جرم و منوط به داشتن مجوز میراث‌فرهنگی است، ابراز داشت: تلفات حفاری‌های غیرمجاز بسیار است به گونه‌ای که در سه سال گذشته 40 مورد فوتی داشتیم و انبارهای ما از دستگاه های ضبط شده پر شده است و ما این مسأله را به‌زودی تعیین تکلیف خواهیم کرد.

مهری از شناسایی یک هزار و 281 مأمور یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به‌عنوان ضابط قضایی خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 101 نفر در استان مازندران است و هدف از تشکیل جلسات رفع مسائل و مشکلات مربوطه است.

وی با بیان اینکه از 17 هزار و 500 قلم اشیای کشف شده 8 هزار و 460 مورد اشیای تقلبی بود، افزود: ما با کمبود امکانات و نیروی انسانی مواجه هستیم در استان پهناور ایران مثل مازندران فقط یک ماشین داریم چنانچه امکانات ما در استان‌ها افزایش یابد شاهد موفقیت‌های بیشتر خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه