English

رییس کل دادگستری استان اصفهان:

نقش وکلا در اجرای عدالت قوه قضاییه مؤثر و غیر قابل انکار است

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: نقش وکلا و کارشناسان در رسالت اجرای عدالت قوه قضاییه، مؤثر و غیر قابل انکار است.

 نقش وکلا در اجرای عدالت قوه قضاییه مؤثر و غیر قابل انکار است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز وکیل مدافع به جامعه وکلاء کشور از نظام اسلامی به عنوان مهمترین و مترقی‌ترین نظامات یاد کرد و بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی که منبعث از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است و بر همین اساس نیز ملت بزرگ ایران درطول تاریخ انقلاب اسلامی همواره از آرمان ها و ارزش های آن دفاع کردند.

وی افزود: در گام دوم انقلاب راهبردهای اصلی نظام که بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) تدوین و ترسیم گردیده معیار اجرا و تحقق عدالت در تمامی شئون جامعه می باشد و بر همین اساس سند تحول قضایی خط مشی برنامه ها و فعالیت ها را در دستگاه قضایی تعیین نموده است.

ایشان خاطرنشان ساخت: از مهمترین محورها در سند ارتقاءیافته تحول قضایی تلاش در جهت رفع اطاله دادرسی و کاهش حجم فزاینده ورودی پرونده به محاکم و پیشگیری از وقوع جرایم می باشد که  بی شک رسیدن به اهداف عالی و تحقق آن بدون همراهی و همکاری سایر نهادها امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس دستگاه قضایی استان یکی از نهادهای همراه با دستگاه قضایی در این مسیر را جامعه وکلاء دانست و یادآور شد: طلایه‌دار اجرای عدالت قوه قضاییه است که البته این مأموریت مهم و خطیر نیازمند لوازم و ابزار و همکاری‌هایی است که جامعه وکالت و کارشناسان نقش تعیین کننده و مؤثری را داشته و می‌توانند با همکاری سازنده و تعامل خود در این مسیر یاری گر دستگاه قضایی در افزایش این سرمایه مهم برای نظام باشند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در پایان بر نظارت و مراقبت بر حسن انجام وظایف و عملکرد وکلا تاکید کرد و خواستار توجه به اجرای عدالت کیفری و ترمیمی و سنت حسنه صلح و سازش بین اصحاب دعوا در پرونده ها از سوی جامعه وکلاء شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه