English

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد؛

کاهش مراجعه شهروندان به کمیته‌های نظارتی شورای شهر اصفهان

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: میزان مراجعه شهروندان به کمیته‌های نظارتی در حال حاضر و نسبت به گذشته، کمتر شده است و این موضوع می‌تواند از آن جهت که مردم کمتر با شهرداری به مشکل می‌خورند و در هر منطقه مشکلات رفع می‌شود، امیدبخش باشد.

کاهش مراجعه شهروندان به کمیته‌های نظارتی شورای شهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمدرضا مصور اظهار کرد: کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان، پیگیر فرایند اجرای مصوبات شورا است که این نظارت به‌صورت کلی انجام می‌شود و مختص یک مصوبه خاص نیست.

وی افزود: در صورتی که موارد خاصی به شورای اسلامی شهر اعلام شود، رئیس شورا مکاتبات لازم با شهردار را برای جلوگیری از ادامه تخلف یا اصلاح فرایند اجرای امور انجام می‌دهد و کمیسیون پایش مصوبات شورای اسلامی شهر آن را پایش می‌کند و در صورتی که خلاف مصوبات اتفاق افتد، گزارش‌دهی می‌شود؛ در صورتی که روند عادی جاری باشد، این کمیسیون دخالتی در موضوع نمی‌کند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصلاح فرایندها نیز در دستور کار این کمیسیون است، خاطرنشان کرد: این کمیسیون با گزارش به شورا و از طریق شهردار اقدام به اجرای فرایندهایی می‌کند که بدون وارد شدن خدشه به قانون‌های بالادستی و مصوبات شورا، بتواند به نفع شهروندان تسهیل شود و الزامات اجرایی دست‌وپاگیر را حذف می‌کند.

وی ادامه داد: اولویت نخست کمیته‌های نظارتی، متشکل از تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر که هر یکشنبه در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان تشکیل می‌شود، اجرای قوانین است و اعضا ابتدا طبق قوانین موضوع را پیگیری می‌کنند و در مواقعی که شهرداری درست عمل کرده است این موضوع به شهروندان نیز اعلام می‌شود.

مصور تاکید کرد: بخش دیگری از فعالیت‌های کمیته‌های نظارتی، تشخیص ضرورت‌های مساعدت و تعامل بیشتر شهرداری با شهروندان است؛ گاهی برای ایجاد این تعامل تذکراتی ارائه می‌شود تا به نقطه مناسبی به نفع شهروندان برسیم.

وی با بیان اینکه فضایی که در کمیته‌های نظارتی وجود دارد و تعدد مراجعان در موضوعات خاص، می‌تواند نبض هر منطقه را نشان دهد، ادامه داد: به‌عنوان مثال اگر تعدد مراجعه به علت اشکال در مسائل مالی و محاسباتی صدور پروانه ساختمانی وجود داشته باشد، بدان معنا است که شهرداری منطقه وظیفه خود در حوزه مربوطه را درست انجام نداده است که این موضوع در ارزیابی‌های شورا از منطقه و مدیریت آن تأثیر می‌گذارد و در جلسات داخلی مطرح می‌شود.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: میزان مراجعه شهروندان به کمیته‌های نظارتی در حال حاضر و نسبت به گذشته، کمتر شده است و این موضوع می‌تواند از آن جهت که مردم کمتر با شهرداری به مشکل می‌خورند و در هر منطقه مشکلات رفع می‌شود، امیدبخش باشد.

مصور گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در کمیته‌های نظارتی حضور می‌یابند تا علاوه بر ارتباط آسان‌تر شهروندان با اعضای شورا، نمایندگان مردم در پارلمان شهری از جاری و ساری بودن قوانین مصوب و رعایت حقوق شهروندان در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اطمینان حاصل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه