English

معاون عمرانی استاندار مازندران تأکید کرد؛

ضرورت ساماندهی طرح های عمرانی نیمه تمام شهرهای مازندران در آستانه نوروز

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: طرح های عمرانی نیمه تمام شهرهای مازندران باید برای استقبال از نوروز و مسافران ساماندهی شود، و از 15 اسفند بازدید شهرهای استان در این راستا آغاز می‌شود.

ضرورت ساماندهی طرح های عمرانی نیمه تمام شهرهای مازندران در آستانه نوروز

‎به گزارش خبرگزاری موج مازندران، رضا علیخانی معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه نشست با شهرداران در راستای ایجاد فضایی منسجم و همراه با همدلی و همفکری برای تبادل اطلاعات و تأکید مطالب لازم بنحو مطلوب برگزار شد، اظهار داشت: یادآوری نکات لازم الاجرا و همچنین بررسی شیوه مدیریت شهری برای نوروز 1402 از دیگر اهداف این جلسه بود که مورد تأاکید قرار گرفت.

وی در جمع شهرداران استان با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی که در استان انجام می شود باید بازتاب و نتیجه داشته باشد، ادامه داد: باید در سطح شهرهای استان فضایی بانشاط توسط شهرداران ایجاد شود و سرسبزی و پاکیزگی در شهرها مشهود باشد.

معاون عمرانی استاندار مازندران میزبانی پایدار از مسافران نوروزی را خواستار شد و تصریح کرد: به دلیل هم زمانی نوروز و ماه مبارک رمضان می بایست فضای سیاحت و زیارت در شهرها ایجاد و زیبایی و طراوت معنوی و فرهنگی در شهرها حس شود.

وی با بیان اینکه سطح مطلوب نظافت و بهداشت در شهرها دیده شود و عاری بودن شهر از زباله، نخاله و برقرار امنیت شهری نیز مهم است، یادآورشد: نیازمندی ها و خریدهای نوروزی برای شهروندان مهم است و فضای عرضه محصولات بومی و محلی توسط شهرداران جهت عرضه و خرید دیده شود.

علیخانی با اشاره به اینکه طرح های عمرانی سطح شهرهای مازندران ساماندهی شود تا در نظام مدیریتی شهر هم زمان با نوروز اخلال ایجاد نکند، خاطرنشان ساخت: طرح های عمرانی در سطح شهرهای استان برای نوروز و ورود مسافران ساماندهی شوند و از 15 اسفند سرکشی از شهرهای استان جهت ارزیابی عملکرد شهرداریها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظارات استانداری از شهرداری ها در قالب جداول به شهرداران اعلام شده تا بر اساس آن اقدام کنند، افزود: انتظار می رود تا توجه به سیما و منظر شهری، مرمت آسفالت و خط کشی، گل آرایی و شست و شو، رنگ آمیزی جداول، نصب پرچم های مناسبتی رفع موانع عمرانی، ایجاد روشنایی و چراغانی توسط شهرداران جدی گرفته شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران از شهرداران خواست تا با ایجاد اِلِمان‌ نوروزی در شهرها به اقتضای فصل و با شرایط شهر به زیبایی و فضا سازی توجه کنند و گفت: حمل و نقل و ترافیک در نوروز افزایش می یابد و نیاز به مدیریت است و زیرساخت ها فراهم شود و فرهنگ سازی گردد و همچنین پارکینگ ها دیده شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره های بومی و محلی در شهرهای استان و برپایی بازارچه های محلی عرضه سوغات نیز انجام پذیرد، تصریح کرد: پیش بینی اقامتگاه های موقت نوروزی نیز انجام شود.

علیخانی با اشاره به اینکه پسماند و زباله که برای آن قرارگاه ساماندهی معابر در استان شکل گرفت شده، مدیریت آن در سطح شهرها جدی گرفته شود، یادآورشد: نباید زباله در سطح شهر بماند و همچنین مواجهه با بحران های احتمالی پیش بینی شود و تجهیزات و ادوات آماده باشند.

وی پاکیزگی شهر را نماد شهرداری های کارآمد دانست و اظهار کرد: سطح شهرها اعم از خیابان‌ها و رودخانه ها و پاکیزگی محورهای محدوده شهر انجام شود و ساماندهی سواحل و پاکسازی آنها نیز در دستور کار شهرداران قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: توجه به راهیان نور برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ادامه دادن راه آنان توسط شهرداران بسیار مهم است و دفاع مقدس مخزن‌الاسرار شهادت و رشادت هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه