English

رئیس پلیس راه استان اصفهان خبرداد؛

کاهش ۶ درصدی تصادفات برون شهری منجر به فوت در استان اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: با تلاش شبانه روزی مأموران پلیس راه استان اصفهان و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش 6 درصدی تصادفات فوتی طی11 ماهه امسال در سطح استان اصفهان هستیم.

کاهش 6 درصدی تصادفات برون شهری منجر به فوت در استان اصفهان

 سرهنگ اصغر زارع در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به کاهش 6 درصدی تصادفات منجر به فوت برون شهری در 11 ماهه سال جاری گفت: افزایش انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات نتیجه رعایت قوانین و تعامل دستگاه های مرتبط با پلیس راه است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد جانباختگان تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش یافته و تصادفات خسارتی نیز نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته تنها 10 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: در بحث برخورد با تخلفات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 20 درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز و افزایش 7درصدی برخورد با سرعت غیر مجاز ، نقص سیستم ، عدم استفاده ازکمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه مواجه هستیم که این امر در کاهش تصادفات و روان سازی ترافیک برون شهری استان نقش اجتناب ناپذیری داشته است .

این مقام انتظامی گفت: برخورد با رانندگان پرخطر که با حرکات مخاطره آمیز امنیت ترافیکی دیگران را به خطرمی اندازند در دستور کار پلیس قرار دارد و این رانندگان علاوه بر جریمه و اعمال قانون مشمول درج نمره منفی در سوابق گواهینامه نیز می شوند.

سرهنگ زارع تصریح کرد: در اجرای ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، گواهینامه رانندگان متخلف دارای 30 نمره منفی برای اولین بار به مدت سه ماه ضبط می شود و چنانچه برای بار دوم نمرات منفی راننده به عدد 25 برسد ، گواهینامه وی به مدت 6 ماه ضبط خواهد شد و هرگاه پس از اعمال مقررات مرحله اول و دوم برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به 20 نمره برسد گواهینامه وی ابطال خواهد شد و در این صورت فرد پس از گذشت یک سال مجاز است تا برای دریافت مجدد گواهینامه اقدام کند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد : در صورتی که رانندگان متخلف به مدت 6 ماه از زمان ارتکاب آخرین نمره منفی در بند اول و دوم و یکسال در بند سوم ، مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشوند کلیه نمره های منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته از بین می رود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می شود.

رئیس پلیس راه استان در پایان با تشکر از همکاری شهروندان در جهت رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و تعامل ویژه دستگاه های دخیل در امر ترافیک با پلیس راه اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک شاهد افزایش انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات رانندگی در استان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه