English

بیش از سه هزار مددجو در زندان‌های خوزستان مشغول کار شدند

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان این که اشتغال مددجویان ‎می‌تواند در کاهش آمار بازگشت مجدد آنها به زندان تاثیرگذار باشد گفت: از ابتدای امسال تا کنون سه هزار و ۵۸۲ نفر مددجو از طریق اعزام به کار یا فعالیت در کارگاه ندامتگاه‌های استان، مشغول کار شدند.

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی بیان‌کرد: در حال حاضر ۶۵۰ نفر از زندانیان شاغل در استان به صورت اشتغال کارگاهی مشغول به کار هستند و یک هزار و ۴۲ نفر اعزام به کار و یک هزار و ۸۹۰ نفر اشتغال نشسته در زندان دارند.

وی افزود: تغییر سیاست‌های سازمانی و پرداخت دستمزدهای به زندانیان شاغل طبق دستورالعمل تعیین شده از سوی سازمان زندان‌ها، یکی از اقدامات مثبت در سال جاری است.

دهقانی ادامه‌داد: این زمینه اشتغال با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری بین اداره کل زندانها با اداره کل فنی و حرفه‌ای، جهادکشاورزی و صنایع دستی در بخش اشتغال و حرفه‌آموزی محقق شده است و تاکنون ۲ هزار و ۶۵۰ نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین آمار شرکت‌کنندگان در دوره‌های صنایع دستی را ۵۷۰ نفر و تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های جهاد کشاورزی را ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

دهقانی اظهارکرد: اصلاح رفتار و هنجار پذیری مددجویان در ندامتگاه‌ها و کاهش ضریب بازگشت مجرمان به زندان، یکی از اهداف اصلی در دستگاه قضایی است و اشتغال به کار آنان می‌تواند یکی از این راهکارهای موثر در این زمینه باشد.

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: زندانیانی که در کارگاه‌ها و دوره‌های مهارت‌ آموزی موفق به کسب گواهینامه مهارت می‌شوند پس از آزادی می‌توانند از با استفاده از تسهیلات مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت پس از خروج زمینه ایجاد درآمد پایدار خود را فراهم کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه