English

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان:

کاشان شهر جهانی نساجی است

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت:با ثبت جهانی کاشان این منطقه را به عنوان شهر جهانی نساجی معرفی نمائیم و از آنجا که بحث صنایع دستی برای کشور در الویت است نساجی جزء آن دسته مشاغلی است که از دیر باز مورد تاکید بوده و پیشینه بسیار خوبی برای کاشان و معرفی کننده فرهنگ و تمدن اصیل در این منطقه جغرافیایی می باشد .

کاشان شهر جهانی نساجی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا ایزدی در نشست با فرماندار ویژه کاشان گفت:با ثبت جهانی کاشان این منطقه را به عنوان شهر جهانی نساجی معرفی نمائیم و از آنجا که بحث صنایع دستی برای کشور در الویت است نساجی جزء آن دسته مشاغلی است که از دیر باز مورد تاکید بوده و پیشینه بسیار خوبی برای کاشان و معرفی کننده فرهنگ و تمدن اصیل در این منطقه جغرافیایی می باشد .

وی افزود: در مسئله اشتغال به واسطه هزینه کمی که این شاخه دارد یکی از مباحثی می باشد که در طول این سنوات اخیر مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

مشاور وزیر هم چنین عنوان کرد: نساجی یک برند بسیار خوب که میتواند تحقق بخش فرمایش و فرمان امام خامنه ای (عج) "ساخت ایران که با افتخار بر پیکره صنایع دستی و تولیدات کشور و قطعا یک برد تبلیغاتی بسیار مناسبی برای کشور و به طبع معرفی کننده بسیار قدرتمندی برای حوزه فرهنگی و تمدنی کاشان خواهد بود .

ایزدی خاطر نشان کرد: این شاخه همانند یک بیرقی برای معرفی کاشان به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در تمدن و فرهنگ ارزشمند،واضح است که این نگاه از دید یک توریست خارجی که کاشان را به واسطه تاریخی بودنش این منطقه را تاریخی می پندارد  شناخت ناقصی است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: ۵ و ۶اسفند ماه ، صنعت نساجی سنتی کاشان پس از بررسی شاخص ها ازطرف ارزیابان جهانی صنایع دستی مورد ارزیابی قرار میگیرد که در صورت داشتن شاخص های اصلی ارزیابی کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی انتخاب و معرفی میگردد.

انتخاب کاشان به عنوان نامزد شهر جهانی نساجی سنتی

محمدشریف زارعی فرماندار ویژه شهرستان کاشان در این نشست مطرح نمود:کاشان قطعه ای از ایران بزرگ و بخشی از استان اصفهان است که انتخاب کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی می تواند داشته ها و هنر اصیل مردم این خطه را برای جهانیان به نمایش بگذارد.

وی در ادامه بیان کرد: کاشان در حال حاضر به عنوان شهر ملی نساجی در کشور شناخته شده و پتانسیل های موجود، این شهرستان را به عنوان نامزد شهر جهانی نساجی قرار داده که امیدواریم این جایگاه جهانی به کاشان برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه