English

شهردار نجف‌آباد خبر داد؛

افتتاح ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه ها عمرانی شهرداری نجف‌آباد

شهردار نجف‌آباد از بهره‌برداری از 870 میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در هفته بزرگداشت روز حماسه و ایثار مردم نجف آبادخبرداد.

افتتاح ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه ها عمرانی شهرداری نجف‌آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عبدالرسول امامی با اشاره به بزرگداشت روز حماسه و ایثار مردم نجف آباد بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که امسال به برنامه‌های فرهنگی در این روز اضافه شده است، بهره برداری از پروژه‌های عمرانی است که در این راستا ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه شاخص افتتاح و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه منشوری تدوین شده که سند بالادستی مدیریت شهری و چشم‌انداز شهرستان نجف آباد است،گفت: این منشور به عنوان سند بالا دستی که محورهای مختلفی را در بردارد یکی از درخواست‌ها و محورهای مدیریت شهری است که اولویت آن تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام می باشد.

این مقام مسئول با اشاره باینکه نجف‌آباد سهم زیادی در انقلاب اسلامی داشته است، افزود:مردم نجف آباد ۲۵۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کردند که عدد کمی نیست.

امامی با بیان اینکه امسال هفته حماسه ایثار و شهادت نجف‌آباد به دهه تبدیل شده است، افزود: در این مدت برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است که یکی از این برنامه‌ها در حسینیه فاطمه الزهرا (ع) است که هر شب یکی از مجموعه‌ها متولی این برنامه‌ها است که در سطح شهر و مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

افزایش ۶۰ درصدی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری نجف آباد

شهردار نجف‌آباد در ارتباط با بودجه نیز توضیح داد: بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۰ تعریف شده بود حدود ۳۸۰ میلیارد تومان بود که بخش عمده آن هزینه‌های جاری شهر بود که با همراهی خوب اعضای شورای شهر در سال ۱۴۰۱ این بودجه با ۶۰ درصد افزایش به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی با باین اینکه در بودجه سال گذشته ۷۰ درصد از هزینه‌ها صرف هزینه های جاری و فقط ۳۰ درصد صرف امور عمرانی می‌شد،گفت: خوشبختانه امسال در بودجه این موضوع برعکس شد و حدود ۷۰ درصد صرف فعالیت‌های عمرانی و ۳۰ درصد مربوط به  هزینه های جاری است.

شهردار نجف‌آباد ادامه داد: امسال بودجه ای که برای سال  ۱۴۰۲ به شورای اسلامی شهر نجف‌آباد تقدیم کردیم، افزایش۴۵  درصدی بودجه سال آینده را شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول در خصوص برنامه های شهرداری برای نوروز ۱۴۰۲ بیان داشت: با توجه باینکه اوایل فروردین‌ متقارن با ماه مبارک رمضان نیز هست برنامه‌های متنوعی با تقارن بهار در بهار برای شهروندان ن درنظر گرفته شده است.

امامی ادامه داد: یکی از محورهای مدیریت شهری که در پروژه‌های محله‌محور به آن توجه ویژه شده است نهضت زیرسازی و آسفالت بود که در کنار پروژه‌ها به این مهم نیز توجه ویژه شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نیز پروژه‌های شهرستانی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در هفته فرهنگی نجفآباد امسال  ۶۰ پروژه شاخص و محله‌محور با اعتباری بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان در مرود بهره برداری قرار می گیرد.

افتتاح کشتارگاه غرب اصفهان در آینده نزدیک

شهردار نجف آباد در خصوص کشتارگاه غرب اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج توضیح داد: این پروژه با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح است که البته دارای مشکلات عمده‌ای بود که بعضی از آن‌ها برطرف و بعضی از مشکلات هنوز ادامه دارد.

امامی با اشاره باینکه وارداتی بودن تأسیسات کشتارگاه و دسترسی آن از جمله دیگر مشکلات می باشد، افزود:عمده مسئله کشتارگاه غرب اصفهان صنایع جانبی است  که یکی از مشکلات اساسی که باعث شده این کشتارگاه تاکنون افتتاح نگردد، مسئله تحریم‌ها بوده است، از این رو فراخوان دادیم تا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این کشتارگاه به عنوان کشتارگاه غرب استان اصفهان راه‌اندازی شود و برای صنایع جانبی آن نیز بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند.

وی در ارتباط با گردشگری نجف آباد گفت: از زمان صفویه باغ شهرهایی در اطراف نجف‌آباد وجود داشته  که در حال حاضر مسیر بوستان و پل زندگی به طول تقریبی هفت کیلومتر، طولانی‌ترین مسیر است که می‌تواند به عنوان مسیر گردشگری  نجف آباد شناخته شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بزرگترین عصارخانه استان اصفهان نیز در شهرستان نجف‌آباد وجود دارد، افزود:عصارخانه اخلاقی به منظور تملک و مرمت نیاز به اقدام جدی دارد، از این رو انتظار داریم اگر میراث فرهنگی به هر دلیل نمی‌تواند به مرمت این عصارخانه ورود کند، مدیریت شهری را در این زمینه یاری کند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های شاخص آماده بهره‌برداری شهرداری نجف آباد ۸۳۰۳ میلیارد ریال است که هفته جاری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

شهردار نجف آباد با اشاره به پروژه‌های شاخص آماده بهره‌برداری شهرداری این شهر گفت: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به فاز نخست مسیر بوستان زندگی شرقی(کوچه باغ زندگی) حدفاصل پل زندگی و باغ ایرانی، مسیر دسترسی آرامستان جدید و اتمام فاز نخست ساختمان باغ بهشت(باغ بانوان)، اتمام فاز نخست ساختمان باغ ایرانی واقع در بوستان زندگی به مساحت پروژه ۱۰۰۰متر مربع، پروژه سینمایی پردیس در مجموعه فرهنگسرای خارون و احداث  فاز دوم مسیر بوستان زندگی غربی(کوچه باغ زندگی) حدفاصل بلوار کشاورز و خیابان بهرامی اشاره کرد.

وی ادامه داد: تملک و احداث فاز اول بلوار کشاورز (کمربندی جنوب تا بلوار بهارستان)، تملک و بهسازی خانه تاریخی آیت ( موزه علم)، فاز نخست پروژه مشارکتی شهرک آپادانا، احداث زیرگذر شهدای کارگر و فاز نخست پروژه مشارکتی شهرک صنعتی کاوه (زیرسازی، جدول‌گذاری آسفالت)، ساماندهی و تکمیل مجموعه روباز ورزشی - رفاهی امام رضا(ع)  و اتمام فاز نخست ساختمان شهرداری و فرهنگسرای کوثر، احداث کنارگذر آرامستان بهشت فاطمه یزدانشهر، تملک و احداث بلوار آیت‌الله امینی نجف‌آبادی، نکوسازی و ساماندهی خیابان خاقانی، اتمام فاز نخست سازه و محوطه المان ورودی غرب نجف آباد و عملیات‌های مربوط به زیرسازی، جدول‌گذاری، روکش آسفالت و لکه‌گیری از دیگر پروژه‌های شاخص شهرداری نجف‌آباد به شمار می‌رود.

کلنگ‌زنی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در نجف آباد

امامی با بیان اینکه پروژه‌های محله‌محور آماده بهره‌برداری نجف آباد نیز به ارزش ۴۰۷ میلیارد ریال است، اظهار کرد: کلنگ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه نیز در هفته جاری به زمین زده خواهد شد تا شاهد توسعه عمران و آبادانی را در این شهر بیش از پیش شاهد باشیم.

وی ادامه داد: از روز قبول مسئولیت شهرداری نجف‌آباد، هیچ دغدغه‌ای جز خدمت به شهر و شهروندان فهیم و انقلابی نجف‌آباد و تعهد به شورای اسلامی شهر، نداشتم و از تمام ظرفیت‌های برای بهبود وضعیت عمرانی، فرهنگی و اجتماعی این شهر استفاده کرده‌ایم.

شهردار نجف آباد تاکید کرد: جریان خدمت نجف‌آباد تنها مسئله‌ای است که به آن توجه دارم و در تلاش هستم تا برنامه‌های گسترده عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در نجف‌آباد را با حمایت و همراهی مردم و شورای اسلامی شهر نجف‌آباد به ثمر رسانده و دستاوردهای آن را در قالب جهاد تبیین، به اطلاع مردم ایثارگر نجف‌آباد برسانم تا شاهد آثار و دستاوردهای حرکت جریان خدمت و رضایت‌مندی شهروندان و نمایندگان مردم از دستاوردهای این جریان باشیم.

شهردار نجف اباد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه