English

مدیرکل بیمه سلامت کردستان:

بیمه سلامت کردستان ۱۰۷ بیماری سخت‌درمان را تحت پوشش قرار می‌دهد

مدیرکل بیمه سلامت کردستان به راه‌اندازی صندوق بیماران صعب العلاج در کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت: در قالب این صندوق، ۱۰۷ بیماری سخت‌درمان و پرهزینه تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه سلامت کردستان ۱۰۷ بیماری سخت‌درمان را تحت پوشش قرار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ، دکتر انور اسماعیلی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: بیمه سلامت، صندوق حمایت از بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله انواع سرطان را امسال راه‌اندازی کرد تا این بیماران در بحث درمان و پرداخت هزینه دچار مشکل نشوند.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه پایدار و مشخصی برای این صندوق اختصاص داده و مشکلی از لحاظ اعتبار وجود ندارد، بنابراین افراد دارای بیماری سخت‌درمان و ناتوان از پرداخت هزینه و درمان، حتما به بیمه سلامت مراجعه کنند تا تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان بر آمادگی کامل برای حمایت از بیماران دارای بیماری های سخت درمان در بحث هزینه های درمان تاکید کرد و ادامه داد: بیمه سلامت ۹۵ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمان بیماری های سخت درمان را به ویژه در بخش دولتی را متقبل می‌شود.

اسماعیلی یادآور شد: بیماران تحت پوشش کمیته‌امداد امام(ره) و بهزیستی و دهک های اول تا سوم جامعه نیز می‌توانند از خدمات این صندوق و بیمه سلامت در بحث دریافت بیمه نامه و فرانشیز در مطب‌ها و بیمارستان‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اضافه کرد: از این تعداد، ۹۰۰ هزار نفر مربوط به بیمه بخش دولتی و مابقی بیمه‌پردازی است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان این بیمه را دارای چندین صندوق زیرمجموعه عنوان کرد و گفت: صندوق بیمه روستایی با ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش و صندوق بیمه همگانی شهری با ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش از بزرگترین صندوق های زیرمجموعه بیمه سلامت در استان هستند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه