English

مدیرکل بیمه سلامت کردستان:

بیمه سلامت کردستان ۲۵ میلیارد ریال هزینه درمانی به بیماران خاص پرداخت کرد

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: از زمان راه‌اندازی صندوق حماتی از بیماران خاص و سخت درمان(صعب العلاج) در استان تاکنون از سهم سازمان و این صندوق ۲۵ میلیارد ریال هزینه درمانی به این بیماران پرداخت شد.

بیمه سلامت کردستان ۲۵ میلیارد ریال هزینه درمانی به بیماران خاص پرداخت کرد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، انور اسماعیلی روز چهارشنبه اظهار کرد: تاکنون ۲۳۰ نفر در استان برای استفاده از خدمات این صندوق با مراجعه به این اداره کل پرونده تشکیل داده‌اند و پس از بررسی و ثبت سامانه، هزینه های درمانی که خارج از پوشش بیمه ای بوده به آنان بازگردانده شده است.

وی افزود: سقف پرداخت هزینه درمانی برای هر بیمار تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است، ضمن اینکه به کسانی که اهدای کلیه انجام می دهند و در قید حیات هستند نیز ۴۰۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: برخی از بیماران مثل بیماران سرطانی، دیابت و فشار خون از نظر تامین مالی دارویی با مشکل مواجه می شدند که با زیرپوشش قرار گرفتن در این صندوق در بخش دولتی به صورت رایگان در هر ۲ بخش سرپایی و بستری خدمات می‌گیرند.

به گفته وی نوع بیماری‌هایی که زیرپوشش حمایت این صندوق قرار می گیرند از سوی وزارت بهداشت معرفی شد و بر اساس آخرین دستورالعمل ۱۰۷ بیماری زیر چتر این صندوق قرار خواهند گرفت.

صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان، پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به وزارت بهداشت ابلاغ و این وزارتخانه نیز آن را به بیمه سلامت در استان‌ها ابلاغ کرد و هم اکنون این صندوق در استان کردستان فعال است.

بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج(سخت درمان) به آن دسته از بیماری‌هایی گفته می‌شود که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آن‌ها شرایط ویژه‌ای باید فراهم شود.

در واقع این بیماری‌ها درمان دائمی ندارد و فرد تا آخر عمر آن را با خود به همراه خواهد داشت، بیماری‌هایی با ویژگی فوق در کشورهای مختلف و حتی ایران با نام بیماری‌های نادر نیز شناخته می‌شود.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین تعداد آنان با بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی