English

پرونده‌های قضایی در حوزه اقتصادی نباید مانعی بر سر راه تولید شود

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: پرونده‌های قضایی در حوزه تولید به‌صورت‌ فوق‌العاده و در شعب ویژه توسط قضاتی که به موضوعات اقتصادی اشراف دارند، رسیدگی می‌شود تا ضمن اتخاذ بهترین تصمیم، از کندشدن روند تولید پیشگیری شود.

پرونده‌های قضایی در حوزه اقتصادی نباید مانعی بر سر راه تولید شود

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی جمادی در بازدید از مجموعه پتروشیمی‌های مستقر در شهرستان ماهشهر، بیان کرد: یکی از سیاست‌های محوری قوه قضاییه در حمایت از تولید و اشتغال این است که تشکیل پرونده‌های قضایی در حوزه اقتصادی نباید مانعی بر سر راه تولید شود.

وی افزود: در این راستا رسیدگی به پرونده‌های حوزه تولید به قضاتی ارجاع می‌شود که آگاهی و اشراف به موضوع دارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

جمادی با بیان اینکه نظارت‌ دستگاه قضایی با هدف کمک به تولید انجام‌می‌شود، بیان کرد: امنیت، یکی از مولفه‌های رشد و توسعه یافتگی است و در میان انواع امنیت، امنیت قضایی زیرساخت همه آن‌هاست چرا که موجب دلگرمی و اطمینان خاطر در جامعه می‌شود.

وی گفت: با وجود تحریم‌های موجود، تولید و صادرات نه‌ تنها متوقف نشده است بلکه هر سال نسبت به سال قبل افزایش داشته و این امر جز با بهره‌مندی از متخصصان داخلی محقق نشده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان با بهره‌مندی از نخبگان، ظرفیت‌های زیادی به‌ویژه در حوزه زیست محیطی و کاهش آلاینده‌های صنعتی دارند که از باب مسوولیت‌های اجتماعی باید بیشتر مورد توجه شرکت‌ها و صنایع بزرگ قرار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان نیز در حاشیه این بازدید با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت و شفافیت در تولید و مسایل اقتصادی و گردش مالی شرکت‌ها، گفت: این امر ضمن حفظ سلامت حقوقی، موجب ارتقای اعتبار شرکت‌ها در بازارهای داخلی و خارجی خواهد شد.

صادق جعفری چگنی افزود: دادستانی مرکز خوزستان در نشست هایی که با شرکت های استان داشته بر انجام مسوولیت‌های اجتماعی آنها تاکید نموده و انتظار دارد در زمان‌بندی مشخص شده به این الزامات عمل شود تا شاهد جبران خسارات زیست محیطی و افزایش رضایتمندی مردم استان باشیم.

وی بیان کرد: شرکت‌ها در گسترش صنایع خود به مسایل پدافند غیرعامل توجه ویژه داشته باشند.

معاون قضایی دادستان کشور که دیروز سه شنبه وارد خوزستان شد در سفر ۲ روزه خود بازدید از صنایع و بنادر استان، گمرک خرمشهر، انبار اموال تملیکی، و نیز برگزاری نشست با فعالان اقتصادی را در برنامه کاری خود داشت.

در شهرستان ماهشهر ۲۳ پتروشیمی وجود دارد که این شهرستان را به یکی از قطب های پتروشیمی در کشور تبدیل کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه