English

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام:

۶ پروژه درمانی برای کارگران و کارفرمایان در حال شکل گیری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت:۶ پروژه درمانی در ایلام برای رفاه و معیشت کارگران و کارفرمایان در حال شکل گیری است.

۶ پروژه درمانی برای کارگران و کارفرمایان در حال شکل گیری است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، نورالدین الیاسی در جشنواره انتخاب کارافرینان برتر ۱۴۰۱ و رابطان بیمه‌ای استان ایلام با اشاره به ماده ۱۴۸ قانون کار،اظهار داشت: کارفرما براساس این ماده مکلف به پرداخت بیمه کارگر بوده و در ذیل آن تبصرهایی از جمله مزیت درمان، مرخصی استعلاجی، بازنشستگی، وقوع حوادث ناشی از کار، بیمه بیکاری، مشاغل سخت و زیان اور و بازنشستگی پیش از موعد است که کارفرما می تواند آن ها را اجرا کند‌.

وی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی متعلق به تمامی بازنشستگان است تصریح کرد: ۶ پروژه درمانی برای رفاه و معیشت کارگران و کارفرمایان در حال شکل گیری است.

الیاسی ادامه داد: در دولت سیزدهم بسیاری از خدمات به سرعت و به صورت آنی در دسترس مردم قرار گرفتند که این اقدامات در راستای کمک به بهبود فضای کسب و کار انجام گرفته است.

وی گفت: صدور مجوزهای کسب و کار در دولت سیزدهم به صورت آنی و یا حداکثر ۳ یا هفت روزه صادر می شوند که برای کمک به توسعه و بهبود فضای کسب و کار است.

وی با بیان اینکه در مراجع تشخیص و حل اختلاف باید نمایندگان کارفرمایان از همه صنوف حضور داشته باشند، افزود: ۱۱ مرجع حل اختلاف با ۳۳ نفر نماینده کارفرمایان فعال است که شامل همه صنوف نیست اما باید از همه صنوف برای سال آینده در مراجع حل اختلاف نماینده داشته باشند.

الیاسی یادآور شد: برای رعایت حال نیروی کار و صیانت از حقوق کارگران ۹ هزار و ۲۷۰ بازرسی از کارگاه‌های اقتصادی، تولیدی و خدماتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای بنگاه‌های اقتصادی دارای ۳۵ نفر نیروی کار تشکیل شورای سازش کارگاهی ابلاغ شده است تا از طریق این شورا، مشکلات و اختلافات بین کارگر و کارفرما مرتفع شود.

وی با بیان اینکه دولت، کارگر و کارفرما سه ضلع مثلث کارآفرینی و اشتغال هستند، ادامه داد: در دولت سیزدهم صدور مجوزهای کسب کار با هدف کمک به بهبود توسعه کسب و کار آنی و ساماندهی شده است.

مدیرکل رفاه، کار و امور اجتماعی استان ایلام گفت: کارفرمایان در صورت سهل‌انگاری در عدم پرداخت حق بیمه کارگران و نیروی کار دچار مشکل می‌شوند و طبق ماده ۱۴۸ قانون کار باید کارفرما بیمه کارگران را به موقع واریز کند.

وی افزود: پرداخت به موقع بیمه کارگران از سوی کارفرما مزایایی چون بهره‌مندی از خدمات درمان، مرخصی استعلاجی، بازنشستگی، وقوع حوادث و بیمه بیکاری برای آنها دارد.

الیاسی یادآور شد: برای بهبود فضای کسب و کار و کمک به کارفرمایان و کارگران باید مشوق‌ها و حمایت‌هایی چون معافیت مالیاتی، بیمه‌ای و گمرکی توسط مسوولان و قانون‌گذاران در نظر گرفته شود.

مدیرکل رفاه، کار و امور اجتماعی استان ایلام یادآور شد: سال جاری ۹ هزار نفر به جمع بیمه‌شدگان اجباری اضافه شدند و تاکنون در دولت سیزدهم ۱۳ هزار نفر بیمه اجباری و اشتغال‌زایی ثبت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام نیز گفت: باتوجه به نقش و جایگاه کارفرمایان در تحقق منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی و تلاش در جهت ایجاد همدلی، انگیزه، رضایت مندی و جلب اعتماد متقابل بین کارفرمایان و سازمان جشنواره کارآفرینان برتر در چهار سطح بر اساس نیروهای بیمه شده برگزار شد.

تابانی افزود: واحدهای اشتغال آفرین در سطوح یک تا پنج نفر از ۶ تا ۴۹ نفر، ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و ۱۰۱ به بالاتر که در این واحدها و بنگاه ها بیمه شده اند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی شاخص هایی چون پرداخت دستمزد واقعی به کارگران بر اساس شغل واقعی، ارسال به موقع لیست بیمه شده ها به تامین اجتماعی، عدم بدهی به تامین اجتماعی، استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به جای مراجعه حضوری، رصد به موقع سامانه های مرتبط با کارفرمایان و کارگران، رعایت مسائل ایمنی و حوادث ناشی از کار، عدم شکایت کارگر از کارفرما طبق ماده ۱۴۸ قانون کار را ملاک انتخاب کارفرمایان برتر استان برشمرد.

گفتنی است،هشت هزار و ۲۵۰ کارگاه با ۱۱۰ هزار نیروی بیمه شده در استان فعالیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه