English

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

بهترین ابزار برای بیان رشادت‌های سردار سلیمانی زبان هنر است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: زبان هنر یکی از بهترین ابزارها برای بیان رشادت‌ها، فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی است و شعرای آیینی می‌توانند در این زمینه آثار خوبی خلق کنند.

بهترین ابزار برای بیان رشادت‌های سردار سلیمانی زبان هنر  است

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، ۲۴ بهمن در اختتامیه دومین همایش شعر منطقه‌ای «مرد میدان» گفت: شعرای آیینی مداح شعائر دینی بوده و مسائل دینی و ارزشی را با زبان هنر و اشعار زیبای خود تبیین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان در دومین همایش «مرد میدان» امروز میزبان شعرای آیینی است، افزود: از اشعار زیبای شعرای حاضر در همایش بهره و استفاده لازم را بردیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه خداوند متعال در این آیه ۳ سوره انشراح خطاب به پیامبر می‌فرماید: « وَرَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ؛ و آوازه‌ات را برایت بلند نکردیم»، ادامه داد: در این راستا باید گفت جایگاه و مقام شهید سلیمانی‌ها مصداق این آیه قرآن است.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: با توجه به این آیه حقیقت جایگاه والا و مرتفع مردان بزرگ بر ما روشن می‌شود چراکه خداوند خود این جایگاه را به آنان اعطا کرده است لذا همگان باید تلاش کنیم تا بتوانیم این جایگاه را نزد خداوند متعال کسب کنیم.

وی با اشاره به بیان راز محبوبیت انسان‌ها گفت: هر انسانی به واسطه داشتن هنر، تخصص، حرفه و استعداد خود بین مردم و جامعه محبوبیت پیدا می‌کند اما اگر این محبوبیت با معنویت همراه باشد، فرد جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند متعال نیز پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به دلایل محبوبیت شهدایی همچون شهید همت، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای گرانقدر دیگر، اظهار کرد: دلیل محبوبیت این افراد وصل شدن به معنویت و فدا کردن جان خود در راه دفاع از آب و خاک بوده است و این امر موجب شده که هیچگاه نام و یادشان فراموش نشود.

وی بیان کرد: زبان هنر یکی از بهترین ابزارها برای بیان رشادت‌ها، فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌های سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی است و شعرای آیینی می‌توانند در این زمینه آثار خوبی خلق کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی از شعرای آیینی درخواست کرد تا به بهره‌گیری از زبان هنر در آثار خود به بیان خصوصیات اخلاقی، رفتاری، تلاش‌ها و رشادت‌های حاج قاسم، بپردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه