English

امام جمعه موقت تهران:

مردم ایران امروز عبادتی بزرگ را رقم زدند

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم ایران امروز عبادتی بزرگ را رقم زدند، علیرغم آنکه دشمنان این روزها دائم تهدید و تحریک کردند که مردم ما به صحنه نیایید، اما همه آمدند و می‌بینیم که سومین حرم اهل بیت(ع) همانند دیگر نقاط ایران اسلامی، بار دیگر افتخار آفرید.

مردم ایران امروز عبادتی بزرگ را رقم زدند

به گزارش خبرگزاری موج فارس، حجت‌ الاسلام سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در شیراز با بیان اینکه مردم ایران امروز عبادتی بزرگ را رقم زدند، اظهار داشت:  علیرغم آنکه دشمنان این روزها دائم تهدید و تحریک کردند که مردم ما به صحنه نیایید، اما همه آمدند و می‌بینیم که سومین حرم اهل بیت(ع) همانند دیگر نقاط ایران اسلامی، بار دیگر افتخار آفرید.

او با بیان اینکه راهپیمایی امروز مردم ایران حاوی پیام‌های هشتگانه برای جهانیان است، افزود: پیام اول این مردم و زبان حال امروز این جمعیت اینست که ما نظام اسلامی را می‌خواهیم و به نظام دینی‌مان عشق می‌ورزیم و آمده‌ایم بگوییم تا پای جان پای پرچم الله اکبر ایستاده‌ایم.

حجت الاسلام خاتمی اضافه کرد: مردم در این راهپیمایی نشان دادند که تمامی آحاد جامعه با هم همراه هستند این در حالی است که اختلاف در عقیده یک امر طبیعی است اما وحدت در اصول اصل جدایی ناپذیری میان مردم انقلاب اسلامی ایران بوده و همه کسانیکه در راهپیمایی امروز شرکت کردند، خواهان ایران سربلند، مقتدر و پیروز هستند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: پیام دیگر این حضور پرشور و مردمی، پیام وفاداری است و نشان می دهد مومنین پای ایمان خود ایستاده اند و پرچم ما طبق عهد ما با امام راحل (ره) همچنان باعزت و افتخار برافراشته است و از این پرچم دفاع می کنیم و به پیمان و میثاق خود با شهدا عمل خواهیم کرد.

آیت الله خاتمی با بزرگداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی گفت: اکثر شهدای ما در نوجوانی و جوانی به میدان جنگ با دشمن رفتند و جان خود را فدا کردند و وفای به عهد با شهدا این است که از جمهوری اسلامی ایران به عنوان امانت آنها پاسداری می کنیم و شهدای ما به نسل های جوان پس از خود برای حفظ این امانت چشم امید داشتند.

وی افزود: امروز حضور پرشور جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی نشانه وفاداری آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام خاتمی همچنین پیام دیگر این اجتماع را ولایتمداری ذکر و ادامه داد: ولی فقیه ما، جانشین امام زمان(عج) است. ولایتمداران بدانند که ولی‌فقیه ما تنها یک رهبر سیاسی نیست، اگرچه در اوج محبوبیت رهبر سیاسی هم هست اما بالاتر از آن جانشین امام زمان(عج) است.

او با بیان اینکه ۱۴ قرن است که شیعیان، اهل کوفه را نفرین می‌کنند، گفت: چون سیدالشهداء جانشینش را به کوفه فرستاد و مردم کوفه به او بی‌وفایی کردند، اما شما مردم ایران، باوفائید و به یاری خداوند در روز ظهور پای کار ایشان ایستاده‌اید.

امام جمعه موقت تهران، پیام دیگر این اجتماع باشکوه را نفرت از استکبار، آمریکا، رژیم‌ موقت و جعلی صهیونیست، و نوچه‌های آمریکاست که در طول این ۴۴ سال از هیچ حمایتی فروگذار نکردند، داعش را بوجود آوردند، پس حضور این جمع، فریاد عالی مرگ‌بر آمریکا را دارد.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به مخالفت این مستکبران با انرژی هسته‌ای ایران، گفت: امروز این جنایتکاران با موشک‌های بالستیک ایران مخالفند، اما مردم ما به آن‌ها این پیام را می‌دهد که ملت ایران خار در گلو و استخوان در چشم شما خواهند ماند.

او با اشاره به اغتشاشات امسال، تاکید کرد: اتاق فکر این اغشتاشات را منافقین، سلطنت طلبان، و سلطه‌گران تشکیل دادند، اما ما با افتخار میگوئیم که تیرشان به سنگ خورد و و در اهدافشان ناکام ماندند و خواهند ماند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نفرت مردم ایران از آمریکا و نوچه‌های آنها ریشه دار است، گفت: این ملت مثل سرو قامت کشیده در برابر آنها ایستاده و ذره‌ای عقب نشینی نخواهند کرد.

خاتمی همچنین پیام دیگر این جمعیت را حمایت تمام قد از نیروهای مسلح، ارتش قهرمان، سپاه پاسداران، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و بسیجیان ذکر و خاطرنشان کرد: می‌گویند سپاه، سازمان تروریستی است، در حالی که آمریکا که داعش را ساخت، تروریستی است. آنها خودشان می‌گویند که آمریکا داعش را ایجاد کرد؛ این ملت بزرگ ایران همواره ثابت کرده که مدافع نیروهای مسلح به ویژه سپاه بوده، هست و خواهد بود.

حجت الاسلام خاتمی، پیام دیگر راهپیمایی عظیم امروز را بسیج شدن همه مسئولان برای کاهش آلام مردم اعلام، و تصریح کرد: نمی‌گوییم نقد نکنید، اما باید منصف بود، در همین زلزله خوی، مسئولین این امر را نشان دادند، اما دشمن میخواهد اعتماد بین مردم و‌مسئولین را از بین ببرند، اما مردم می‌دانند که مسئولان خدمتگذار مردمند.

او با تاکید بر اینکه این نظام مقدس به جانمان بسته است، گفت: ما تا آخرین نفس و قطره خون از این نظام مقدس حمایت خواهیم کرد.

آیت الله خاتمی با تسلیت شهادت امام کاظم (ع) و تشکر از نماینده ولی فقیه در فارس و استاندار فارس عنوان کرد: امیدوارم که اهل بیت (ع) به مردمی که امروز در صحنه حضور داشته اند و پای اسلام ایستاده اند، پاداش خیر دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه