English

معاون شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی اصفهان خبر داد؛

۶۳۰ مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهرها در سال جاری / ۱۰۲ شهر استان اصفهان دارای طرح جامع و تفصیلی مصوب

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: از ۱۱۴ شهر استان اصفهان ۱۰۲ شهر دارای طرح جامع یا طرح تفصیلی مصوب است.

۶۳۰ مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهرها در سال جاری / ۱۰۲ شهر استان اصفهان دارای طرح جامع و تفصیلی مصوب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد بناییان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: ۱۰۲ شهر از ۱۱۴ شهر استان اصفهان دارای طرح جامع و یا طرح تفصیلی مصوب است و ۱۲ شهر از جمله باغشاد، زازران، سین، طرقرود و زیار دارای طرح هادی مصوب می باشند.

وی اضافه کرد: از سال ۹۶ تا کنون با توجه به اینکه اشکالاتی در طرح‌های جامع مصوب وجود داشت، طرح‌های تفصیلی برای رفع این اشکالات طرح های جامع تشکیل شد.

این مقام مسئول ادامه داد: از سال ۹۸ تا بهمن ماه امسال نیز ۱۱ طرح تفصیلی برای شهرهای چادگان، بهاران، گرگاب، خور، خورزوق، کلیشاد، سودرجان، سفیدشهر، گوگد، گلشهر، رضوان شهر و گلدشت ابلاغ شده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۱۵ طرح تفصیلی دیگر برای شهرهای پیربکران، کوهپایه، دهاقان، فلاورجان، دهق، جوزدان، علویجه، درچه، داران، شاپور آباد، بافران، فرخی، فولادشهر، دستگرد و زاینده‌رود مصوب شده و آماده ابلاغ می باشد.

 بناییان با بیان اینکه طرح تفصیلی ۱۵ شهر دیگر استان نیز آماده ارائه به کمیسیون ماده پنج است، افزود: این شهرها عبارتند ازشهرضا، خوانسار، قمصر، منظریه، قهجاورستان، گلشن، کرکوند، زیباشهر، افوس، میمه، دامنه، ابریشم، بادرود و برف انبار است.

وی با اشاره باینکه طرح‌های تفصیلی برای برخی شهرها به صورت دو مرحله‌ای و با همکاری شهرداری‌ها انجام می شود، گفت:۱۵ طرح تفصیلی در مرحله اول برای شهرهای اژیه، تودشک، محمدآباد، ورزنه، دولت‌آباد، کمشچه، بویین و میاندشت، عسگران، وزوان، چرمهین، خالدآباد، نیک اباد، طالخونچه، نصرآباد و دیزیچه تهیه شده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طرح تفصیلی ۱۳ شهر دیگر هم در مرحله دوم است، توضیح داد: شهرهای لایبید، ورنامخواست، سمیرم، نجف آباد، خمینی شهر، آران و بیدگل، گز، اردستان، زواره، محمدآباد، انارک، قهدریجان و گلپایگان است.

حاشیه نشینی در استان اصفهان کمتر از سایر کلانشهرها است

این مقام مسئول با اشاره باینکه طرح تفصیلی سند کلی توسعه شهر است، اظهارداشت: طرح جامع سند کلی توسعه شهر است و جهات توسعه شهر و کاربری‌ها به صورت کلی بررسی می‌کند، به دلیل ایجاد شهرهای جدید، اصفهان نسبت به سایر کلانشهرها کمترین حاشیه نشینی را دارد.

وی افزود: تمام شهرهای استان دارای طرح جامع و بافت فرسوده مصوب دارند و این نقشه کمک می‌کند تا از اعتبارات دولتی برای بازسازی بافت فرسوده استفاده کنیم.

بناییان با بیان اینکه کلیه مسائل جاری و داخلی شهرها در کمیسیون ماده ۵ بررسی می‌شود، گفت: درسال جاری ۳۹ جلسه در کمیسیون ماده پنج برگزار شده است که ۶۳۰ مصوبه کمیسیون ماده پنج را ازابتدای امسال تا کنون داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در محدوده خارج از شهری، هفت جلسه کارگروه امور زیربنایی استان برگزار شده که ۶۲۶ مصوبه درپی داشته است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره باینکه اولویت اصلی استان وجلسات کارگروه ها مسئله آب استان است، بیان کرد: اولین موضوع است در بررسی طرح ها این است که به عنوان مثال یک صنعت چقدر آب فرآیندی و شرب و بهداشت نیاز دارد، به همین دلیل بسیاری از طرح‌ها برگشت می‌خورند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه